اجتماعیایرانسلامتی و زندگی

وزارت بهداشت دستورالعمل عزاداری محرم صادر کرد؛ چیز تازه‌ای نیست

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران دستورالعمل برگزاری مراسم مذهبی در ماه محرم را صادر کرده که به غیر از تاکید بر حفظ فاصله و پوشیدن ماسک از سوی عزاداران، چیز تازه‌ای به چشم نمی‌خورد.

دستورالعمل برگزاری مراسم محرم که امروز سه‌شنبه ۱۴ مرداد منتشر شده در جلسه‌ای میان نمایندگان وزارت بهداشت و کمیته مشترک وعاظ و مداحان به تصویب رسیده است.

در بندهای مهم این دستورالعمل آمده است: رعایت فاصله فیزیکی بین افراد، ضرورت پوشیدن ماسک، عزاداری افراد مسن و بیمار در منزل، برگزاری مراسم در فضای باز، عدم تجمع هیات‌ها، استفاده از زنجیرهای شخصی و عدم استفاده از طبل و سنج است.

علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت که این دستورالعمل برای تمامی شهرها با وضعیت‌های مختلف (قرمز، نارنجی و سفید) شیوع کرونا یکسان است.

با این حال، اشاره‌ای به روش‌های کنترل برای اعمال و اجرای دستورالعمل نشده است. همچنین توضیحی درباره جریمه احتمالی و یا پیامد‌های قانونی عدم اجرای آن‌ها داده نشده است.

از سوی دیگر وزیر بهداشت ایران اعلام کرد که کنکور سراسری امسال در ایران «با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در موعد مقرر» برگزار خواهد شد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، ۱۳ مرداد ماه گفت در پی نشست مشترک با وزیر علوم، گروهی از نمایندگان مجلس و نیز رئیس سازمان سنجش تصمیم گرفته شد که کنکور سراسری و آزمون کارشناسی ارشد «راس موعد مقرر برگزار شود.»

مشخص نیست آیا متخصصان بیماری‌های عفونی، پژوهشگران و همه‌گیرشناسان نیز در این نشست‌ها شرکت داشتند یا نه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا