خاورمیانه

اسراییل برای نخستین بار حمله به مواضعی در سوریه را تایید کرد

هلیکوپترهای اسرائیل برخی مواضع نظامی سوریه را در منطقۀ قنیطره بمباران کردند؛ منابع نظامی بشار اسد با تأئید این خبر مدعی شدند که این حمله تنها ضایعات مادّی به بار آورده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در واکنش به تلاش برای ورود مخفیانۀ چهار نظامی ناشناس به خاک اسرائیل در بلندی های جولان جنگنده ها، هلیکوپترها و هواپیماهای ارتش اسرائیل اهداف نظامی را در جنوب سوریه بمباران کرده است.

هنوز روشن نیست که این چهار نفر وابسته به چه گروهی بوده و به فرمان چه کسی اقدام به این حمله کرده‌اند.

یکشنبه ۲ اوت ارتش اسرائیل چهار شبه نظامی ناشناس را که مخفیانه جهت بمب گذاری وارد این کشور در بلندی های جولان شدند آماج موشک قرار داد و از بین برد. ارتش اسرائیل به تازگی اعلام کرد که حکومت تهران و حزب الله لبنان جبهۀ دومی را در بلندی های جولان علیه اسرائیل گشوده اند.

اسرائیل، دوشنبه هفته گذشته نیز اعلام کرد که اقدام حزب الله لبنان را برای ورود مخفیانه به خاک اسرائیل در مزارع شعبا خنثی کرده است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، دیروز دوشنبه سوم اوت هشدار داد که مهاجمان به این کشور را هر که باشند هدف حمله قرار می دهد.

ارتش اسرائیل عصر دوشنبه ۱۳ مرداد اعلام کرد در جریان یک حمله هوایی چند پست دیدبانی و مرکز جمع‌آوری اطلاعات و همچنین تاسیسات مربوط به مهمات ضدهوایی و مراکز فرماندهی و کنترل نیروهای نظامی سوریه را هدف قرار داده است.

رسانه‌های سوریه نیز اعلام کرده‌اند که ارتش این کشور با سامانه‌های پدافند هوایی خود با این حملات مقابله کرده و این حملات تلفات جانی به همراه نداشته و تنها خسارات مالی به جا گذاشته است.

افزون بر آن گفته می‌شود که در حمله هوایی ارتش اسرائیل مواضع نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران در نزدیکی مرز سوریه و عراق نیز هدف واقع شده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه نیز با تأئید این خبر گفته که شهر بوکمال در نزدیکی مرز عراق نیز هدف موشک های اسرائیلی قرار گرفته است. همین منبع افزوده است که در حملۀ هواپیماهای ناشناس که روز یکشنبه در همین شهر صورت گرفت پانزده تن از شبه نظامیان وابسته به حکومت ایران که عمدتاً عراقی بودند کشته شدند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا