جهانسلامتی و زندگی

سازمان جهانی بهداشت: درگیر ملی‌گرایی واکسن کووید-۱۹ نباشید

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت به کشورها هشدار داد که در زمینه مبارزه با کروناویروس تصمیم های سیاسی اتخاذ نکنند.

«تدروس ادهانوم گبریسوس» دبیر کل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه در این مرحله به اجماع جهانی نیاز است، گفت: “ملی گرایی واكسن فایده ای ندارد.”

آقای ادهانوم با دعوت از کشورها به همکاری مشترک در تحقیقات واکسن ضد کرونا گفت: “ملی‌گرایی واکسن چیز خوبی نیست. هیچ فایده‌ای برای ما نخواهد داشت. تقسیم واکسن یا هرگونه ابزار دیگر به عنوان یک محصول عمومی جهانی به اقتصاد جهانی کمک می کند تا سریعتر بهبود یابد و ضررهای ناشی از کووید-۱۹ را کاهش دهد.”

آقای گبریسوس در سخنرانی خود در مجمع امنیتی آسپن که به صورت آنلاین برگزار شد، تأکید کرد که هیچ کشوری بدون شکست خوردن این ویروس در سرتاسر جهان، وارد مسیر پیش‌از پاندمی نخواهد شد.

از سوی دیگر مایکل رایان، مدیر برنامه های اضطراری سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرد که حدود ۱۶۵ نامزد واکسن ضد کرونا در سراسر جهان در مرحله آزمایش وجود دارد.

از این واکسن‌ها ۲۶ موردشان کارآزمایی های بالینی را آغاز کرده‌اند. ۳ مورد از ۶ واکسنی که در آزمایشات بالینی مرحله سوم هستند، در چین است.

آقای رایان با بیان اینکه قدم بعدی اطمینان از ایمنی و اثربخشی واکسن است، خاطرنشان کرد: «آزمایشات بالینی گسترده در مرحله سوم کارآزمایی بالینی انجام خواهد شد.»

براساس داده های دانشگاه جان هاپکینز، در سراسر جهان، آزمایش بیش از ۱۸.۸ میلیون نفر مثبت اعلام شده و بیش از ۷۰۸ هزار نفر بر اثر این بیماری درگذشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا