ایران

قوه قضاییه از رشته بازداشت‌ها و محکومیت‌های جدید خبر داد

سخنگوی قوه قضائیه از بازداشت ۵ متهم به «جاسوسی» و صدور حکم قطعی برای ۲ نفر دیگر به اتهام آنچه «جاسوس وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی آلمان، اسرائیل و بریتانیا» عنوان کرد، خبر داد.

غلام‌حسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه حکومت اسلامی ایران روز سه‌شنبه، ۲۱ مرداد، اعلام کرد که مسعود مصاحب و شهرام شیرخانی به اتهام «جاسوسی برای اسرائیل، آلمان و بریتانیا» در مجموع به ۲۰ سال زندان محکوم شده‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه، همچنین اعلام کرد که ۵ نفر به اتهام جاسوسی از وزارتخانه‌های امور خارجه، صنایع و شرکت‌های قطعات و پشتیبانی کننده حوزه انرژی، وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی توسط ماموران وزارت اطلاعات ایران بازداشت شده‌اند.

وی جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

آقای اسماعیلی در مورد مسعود مصاحب، دبیر کل انجمن دوستی ایران و اتریش گفت که وی برای «موساد و آلمان جاسوسی می‌‌کرد.»

آقای مصاحب یک تاجر ٧۲ ساله و شهروند اتریشی-‌ایرانی است که از دی ماه سال ۹۸ در زندان اوین نگهداری می‌شود.

او زمانی که به همراه گروهی از اساتید و محققان اتریشی شرکت «مد آسترون»، مرکز درمان و پژوهش با مولکول‌های یون به ایران سفر کرده بود، توسط سازمان‌های اطلاعاتی حکومت اسلامی بازداشت شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی تاکنون بارها شهروندان دوتابعیتی ایرانی و نیز شهروندان خارجی را به اتهام «جاسوسی» بازداشت و در مواردی از آن‌ها به عنوان اهرم فشار در مذاکره با کشورهای غربی استفاده کرده‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین گفت که شهرام شیرخانی وکیل دادگستری، به جاسوسی برای بریتانیا متهم است.

به گفته آقای اسماعیلی وی «به دنبال آلوده سازی برخی مدیران و جذب عناصر برای سرویس انگلیس بوده است و اطلاعات قراردادهای ما در حوزه بانک مرکزی، بانک ملی و وزارت دفاع را به دشمن داده بود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا