جهانخاورمیانه

پاپ فرانسیس در عراق؛ او از عراقی‌ها خواست که از خشونت گذشته اجتناب کرده و به صلح فرصت دهند

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان روز جمعه ۱۵ اسفند در با اولین سفر خود به عراق خواستار پایان دادن به خشونت و درگیری های مذهبی شد.

پاپ فرانسیس، روز جمعه ۱۵ اسفند در با اولین سفر خود به عراق، در راستای پایان دادن به خشونت و درگیری های مذهبی که برای دهه ها این کشور را آزار می دهد، گفت، باید به صلح سازان فرصت داده شود.

این کشور هزاران نفر از نیروهای امنیتی خود را برای محافظت از پاپ در جریان بازدید از بغداد سازماندهی کرده است.

پاپ فرانسیس در سخنرانی خود در کاخ ریاست جمهوری عراق از منافع‌طلبی جناحی و خارجی در این کشور انتقاد کرد و گفت که این موارد موجب بی ثباتی عراق و منطقه شده و ضرر آن بیش از همه به مردم عادی می‌رسد.

پاپ فرانسیس گفت: “عراق از عواقب فاجعه بار جنگ ها، آفت تروریسم و ​​درگیری های فرقه ای رنج برده است؛ كه، اساساً بدلیل یك بنیادگرایی است که از پذیرش همزیستی مسالمت آمیز گروه های مختلف قومی و مذهبی ناتوان است.”

امنیت عراق پس از شکست دولت اسلامی (داعش) در سال ۲۰۱۷ بهبود یافته است، اما این کشور همچنان صحنه‌ای برای رویارویی قدرت‌های جهانی و منطقه ای است.

پاپ فرانسیس پس از یک سخنرانی در یک کلیسای بغداد، با آیت‌الله سیستانی (۹۰ ساله) در شهر نجف دیدار کرده و از آنجا به موصل می رود.

موصل سنگر سابق دولت اسلامی (داعش) است، و کلیساها و دیگر ساختمانهای آنجا هنوز زخم درگیری را دارند.

از زمان شکست شبه نظامیان دولت اسلامی در سال ۲۰۱۷، امنیت عراق، اغلب با حملات موشکی از سوی شبه نظامیان مورد حمایت ایران به هم خورده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا