اجتماعیایرانسیاست

پایان حبس حمید منافی همزمان با احضار جهت اعزام به «تبعید»

حکم آزادی حمید منافی نادارلی، فعال مدنی آذربایجانی روز شنبه ۲۵ اردیبهشت از زندان اوین صادر و همزمان از او خواسته شد تا جهت تحمل حکم تبعید خود را به شهرستان ازنا معرفی کند.

حمید منافی نادارلی، فعال مدنی آذربایجانی روز شنبه ۲۵ اردیبهشت پس از پایان مرخصی و مراجعه به زندان اوین جهت تحمل باقیمانده حبس خود، از موافقت با درخواست آزادی مشروطش توسط مسئولین زندان مطلع شده است.

به این ترتیب پایان دوران محکومیت ۲ سال حبس تعزیری از سوی زندان اوین به این فعال تورک ابلاغ شده است.

از سوی دیگر، همزمان واحد اجرای احکام شهرستان بهارستان از آقای منافی خواسته است جهت اجرای حکم ۲ سال تبعید، خود را به شهرستان ازنا از توابع استان لرستان معرفی نماید.

آقای منافی در اسفندماه سال ۱۳۹۲ به اتهام شرکت در مراسم زبان مادری به همراه بهنام شیخی، اکبر آزاد و علیرضا فرشی، سه تن دیگر از شرکت کنندگان در این مراسم بازداشت و پس از آن در سال ۱۳۹۵ توسط دادگاه انقلاب بهارستان به ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به ازنا از توابع استان لرستان محکوم شده بود.

پس از اعتراض آقای منافی به حکم صادره ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید که از بابت اتهام «مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور» صادر شده بود، از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تهران به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید کاهش یافت.

«حمید منافی نظرلو»، «بهنام شیخی سامانلو» و «علیرضا فرشی دیزج‌یکان» در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۹۹ در شهر تهران با ضرب و شتم بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا