تحلیل و گزارشسلامتی و زندگی

نشانه‌های ابتلا به ویروس کرونا چیست و چطور آن را از سایر بیماری‌ها تشخیص بدهیم؟

تب یکی از بارزترین نشانه های این ویروس است. البته باید توجه داشت که فقط هنگامی که دمای بدن از ۱۰۰ درجه فارنهایت یا ۳۷.۷ درجه سانتیگراد گذشت، تب محسوب می‌شود.

این نشانه ها می تواند در بازه زمانی ۲ تا ۱۴ روزه در افرادی که به ویروس کرونا مبتلا هستند، ظاهر شود.

تب یکی از بارزترین نشانه های این ویروس است. البته باید توجه داشت که فقط هنگامی که دمای بدن از ۱۰۰ درجه فارنهایت یا ۳۷.۷ درجه سانتیگراد گذشت، تب محسوب می‌شود.

به گفته کارشناسان دمای بدن انسان در طول روز متغیر است ولی معمولا صبح و پس از بیداری نرمال است. از نشانه های رایج تب، افزایش دمای بدن در عصر و‌ شب است و بیشتر در این هنگام بروز می کند.

سرفه یکی دیگر از نشانه های رایج ویروس کرونا است. البته باید توجه داشت که این سرفه باید خشک باشد یا در سینه (ریه ها) احساس شود و در سایر موارد ربطی به این بیماری ندارد.

تنگی تنفس یکی دیگر از علائم ویروس کرونا محسوب می شود که بسیارخطرناک است و ممکن است به تنهایی و بدون سرفه ظاهر شود.

به گفته کارشناسان اگر قفسه سینه شما منقبض شود یا احساس کردید نمی توانید به اندازه کافی نفس بکشید، این یک نشانه جدی ویروس کرونا است.

به گفته کارشناسان باید درنظر داشت که تب، سرفه، یا تنگی نفس تنها نشانه‌های کووید-۱۹ نیست.

بسیاری از علائم دیگر ویروس کرونا می تواند به آنفولانزا، سرماخوردگی، و یا آلرژی شبیه باشد. از آن جمله می‌توان به نشانه‌هایی چون سردرد، مشکلات گوارشی، بدن درد، خستگی، آبریزش بینی، گلو درد، یا عطسه که در برخی از بیماران مبتلا به کرونا مشاهده شده است، اشاره کرد.

معمولا پزشکان در مراحل ابتدایی، بیماری شما را سرماخوردگی با آنفلوانزا تشخیص می دهند که می تواند با سرفه یا تب نیز همراه باشد. ولی اگر دچار تنگی نفس شدید و پس از یک هفته بدتر شد، به احتمال زیاد به کرونا مبتلا شده‌اید.

پژوهش های اخیر روی بیماران مبتلا به کرونا نشان می دهد که یکی دیگر از علائم احتمالی این ویروس، فقدان یا از دست دادن دو حس بویایی و چشایی است که در برخی از نقاط جهان مشاهده شده است.

در همین حال بررسی های کارشناسان چینی روی ۲۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا نشان می دهد، حدود نیمی از این افراد دچار ناراحتی‌ معده یا مشکلات گوارشی نیز شدند.

به عقیده کارشناسان، برای یافتن نشانه های دقیق و کامل ویروس کرونا به زمان بیشتری نیاز است و آنها در آینده قطعاً آگاهی‌های بیشتری در این زمینه کسب خواهند کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا