جهانسلامتی و زندگیسیاست

پومپئو: نگرانی‌مان از بابت آزمایشگاه ها در چین ادامه دارد

مایك پومپئو، وزیر امور خارجه آمریكا، گفت كه آنها هنوز نگران آزمایشگاههای موجود در چین هستند و جهان باید بداند كه شیوع کرونا ویروس چگونه از آنجا آغاز شده است.

ایالات متحده و چین اتهامات متقابل خود را برای این بیماری همه گیر که منجر به کشته شدن بیش از ۲۰۰ هزار نفر در سراسر جهان شده است، ادامه می دهند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در بیانیه ای در ۱۵ آوریل گفت که آنها در مورد اینکه آیا آزمایشگاهی در ووهان چین، منشأ همه گیری کروناویروس، منبع شیوع این بیماری است یا نه، بررسی می کنند. مدیر آزمایشگاه مورد نظر بارها این ادعاها را تکذیب کرد.

پومپئو در مصاحبه با فاکس نیوز در رابطه با این موضوع که  نگرانی ها درباره آزمایشگاه مورد نظر در چین ادامه دارد، گفت: «من نگران این هستم که حزب کمونیست چین همه چیز را راجع به اتفاقاتی که در این آزمایشگاه افتاده، نگفته باشد.»

پمپئوپ افزود مقامات چین اطلاعات را مخفی می کنند و آنها را در دسترس کارشناسان آمریکایی قرار نمی دهند.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ پیش از این چین را در مورد تحریف و مخفی کردن اطلاعات مربوط به شیوع کرونا متهم  کرده و گفته بود که ما به طور دقیق این وضعیت وحشتناک که اتفاق افتاده را بررسی می کنیم.

پومپئو نیز گفته بود که چین باید درباره چگونگی شیوع این ویروس توضیح دهد و در این زمینه شفاف سازی کند.

همچنین ناظران اتحادیه اروپا معتقد بودند که میان دولت‌های ایران، روسیه و چین «هماهنگی سه جانبه‌ای برای انتشار اطلاعات نادرست» در مورد شیوع ویروس کرونا وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا