ایراندانش و فن آوریسلامتی و زندگی

یک داروساز: ایران بعد از ۴۲ سال هنوز نتوانسته‌ سرمی که از آب و قند و نمک است را تولید کند

یک داروساز در گفت وگو با وب‌سایت شفقنا گفت که ایران بعد از ۴۲ سال هنوز نتوانسته‌ سرمی که از آب و قند و نمک است را تولید کند.

محمدکاظم پور‌کاظمی، در گفت وگو با شفقنا گفت: «سرم از ظرفی پلاستیکی و ست تشکیل شده که آب و قند و نمک است و نباید بعد از ۴۲ سال نتوانیم خودمان سرم به اندازه کافی و در مواقع ضروری نداشته باشیم. ما دانش ساخت آن ظرف پلاستیکی را نداشتیم که الحمدالله آن دانش را پیدا کرده ایم. ۴۲ سال است و صحبت یکی دو سال نیست. جواب روشن است من چه بگویم از پشه یا لاغر چه خیزد؟!»

دکتر پورکاظمی درباره اینکه آیا مشکل در توزیع است؟ تصریح کرد: «نه بحث توزیع نیست. بحث تولید است، سرم باید تولید بشود و بعد وارد توزیع بشود مساله از مرحله تولید خراب است.»

این در حالیست که حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد در نشست سالانه خود با مبلغان در آستانه آغاز ماه محرم گفت به‌زودی از ایران سوخت و دارو وارد خواهیم کرد.

همچنین بخوانید: حسن نصرالله: به‌زودی از ایران سوخت و دارو وارد خواهیم کرد

از سوی دیگر گزارشات روزهای اخیر حاکی از کمبود آب مقطر، سرم و داروهایی چون رمدسیویر در ایران است.

آرام اسحاقی، یک پزشک عمومی دو روز پیش در گفتگو با ایسنا گفته بود: «وضعیت در سیستان و بلوچستان از نظر زیرساخت‌های درمانی و اوضاع زندگی خوب نبود و بسیاری از مردم در خانه‌های کپری زندگی می‌کردند. دارو به سختی تهیه می‌شد و کمبود آن به خصوص نبود رمدسیویر به شدت محسوس بود و بسیاری در همان کپرها جان خود را از دست می‌دادند.»

همچنین بخوانید: حتی آب مقطر و سرم هم پیدا نمی‌شود چه برسد به داروهایی چون رمدسیویر و غیره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا