خاورمیانهسیاست

مسرور بارزانی: از ائتلاف بین‌المللی می‌خواهم اطمینان بدهند «ی‌پ‌گ» بار دیگر چنین دست‌درازی‌هایی را تکرار نکند

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کُردستان عراق، در پیامی حمله نیروهای «ی‌پ‌گ» وابسته به سازمان تروریستی «پ‌ک‌ک» را به پایگاه نیروی پیشمرگه کُردستان، شدیدا محکوم کرد.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از کردستان۲۴، نخست وزیر اقلیم کُردستان عراق روز چهارشنبه ٢٦ آذر ١٣٩٩ در باره حمله «ی‌پ‌گ» به نیروهای پیشمرگه پیامی را منتشر کرد.

در این پیام آمده است: “شب گذشته، گروهی از افراد مسلح «پ‌ک‌ک» تلاش کردند که به شکلی غیرقانونی از سوریه وارد خاک اقلیم کُردستان شوند، این بر خلاف مقررات و قوانین ما و قوانین حفاظت از مرزها است، به همین دلیل از سوی نیروهای امنیتی ما جلوی آنها گرفته شد.

سپس نیروی «ی‌پ‌گ» با استفاده از سلاح سنگین به یکی از پایگاه‌های پیشمرگه حمله‌ور شده و نیروی پیشمرگه نیز درجا پاسخ داده و حمله «ی‌پ‌گ» را درهم شکستند.

من این حمله را که پایمال کردن آشکار قانون اقلیم کُردستان و حاکمیت دولت اقلیم کُردستان است، شدیداً محکوم می‌کنم .

از دوستان و شرکای خود در ائتلاف بین‌المللی می‌خواهم که اطمینان بدهند «ی‌پ‌گ» بار دیگر چنین دست‌درازی‌هایی را تکرار نکند و اجازه ندهند از کمک‌های کشورهای خارجی برای حمله به خاک اقلیم کُردستان استفاده شود. بی‌گمان تکرار چنین حملاتی زیان بسیاری به امنیت منطقه می‌رساند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا