آذربایجانایران

عباس لسانی پس از گذشت ۵۰ماه حبس آزاد شد

وی جهت اعزام برای تحمل محکومیت ۲سال اقامت اجباری در یزد به بازداشتگاه منتقل گردید

عباس لسانی فعال سیاسی سرشناس آذربایجانی امروز ۲ اسفند ۱۴۰۱ همزمان با روز جهانی زبان مادری و پس از ۴سال و ۲ ماه تحمل حبس در بند ۷ (بند امنیتی) زندان اردبیل آزاد شد و جهت اعزام برای تحمل محکومیت ۲ سال اقامت اجباری در شهر یزد به بازداشتگاه فرماندهی انتظامی شهرستان اردبیل منتقل شده است.

به گزارش آذنیوز تی وی به نقل از کانال تلگرامی عباس لسانی؛ آقای لسانی امروز در حالی آزاد گردیده و برای تحمل محکومیت ۲ سال اقامت اجباری در شهر یزد به بازداشتگاه نیروی انتظامی منتقل شده است که بیش از ۴ سال از دوران محکومیت ۸ ساله خویش را گذرانده است و شنبه ۲۹ بهمن اطلاع داده بود در صورت تداوم مداخله نهادهای امنیتی در فرایند درمان و تعلل پزشکی قانونی از اعلام‌نظر در مورد مرخصی درمانی‌اش، از روز شنبه ۶اسفند۱۴۰۱، اعتصاب غذا خواهد کرد.

عباس لسانی در طی قریب به سه دهه گذشته از پیشروان مبارزه خشونت پرهیز و نافرمانی مدنی در ایران بوده است. فعالان مدنی آذربایجانی به‌دلیل تداوم مبارزات بی‌وقفه عباس لسانی از او به عنوان «روح مطالبه‌گر آذربایجانی‌ها» یاد می‌کنند. مجموعه‌ فعالیت‌های این مبارز آذربایجانی، مٶثر بودنش در تکثیر روح مقاومت و جسارت‌بخشی به استیفا‌گران حقوق ملل تحت‌ستم در ایران، از او چهره‌ای شاخص در برابر دشمنان دمکراسی‌خواهی و برابری‌طلبی ساخته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا