جهان

اروپا دارایی‌های پوتین و لاوروف را مسدود کرد

در دومین روز تهاجم همه‌جانبه روسیه به اوکراین، بسته تحریم‌های جدید اروپا و آمریکا بخصوص علیه بخش بانکی روسیه، تشدید شد که با توجه به تنیدگی بانک‌های بزرگ روسیه در سیستم مالی جهانی، این اقدام می‌تواند اقتصاد روسیه را کاملا در موقعیت بدی قرار دهد

در همین راستا یک مقام اروپایی جمعه 25 فوریه اعلام کرد که نمایندگان اتحادیه اروپا مقرر داشتند دارایی‌های متعلق به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور را مسدود کنند.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد که فرستادگان اتحادیه اروپا برای تدوین جزئیات مربوط به تحریم‌هایی که پنج‌شنبه از سوی رهبران 27 کشور اروپایی عضو تصویب شده است، تشکیل جلسه داده‌اند.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، پنج‌شنبه اعلام کرد که واشینگتن، در تلاشی گسترده برای منزوی کردن مسکو از اقتصاد جهانی، بسته‌های تحریمی جدیدی را علیه روسیه، اعمال خواهد کرد.

بایدن اضافه کرد که مجموع تحریم‌ها، تریلیون‌ها دلار دارایی روسیه را هدف قرار می‌دهد و شامل اقدامات خاصی علیه نخبگان و بانک‌های روسیه، از جمله بانک دولتی «وی تی بی» می‌شود و تمام دارایی‌های روسیه در آمریکا، بلوکه خواهند شد.

بایدن افزود که این تحریم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تاثیر بلندمدتی بر مسکو داشته باشد و تاثیر آن بر آمریکا و متحدانش، حداقلی باشد.

شایان توجه است که بسیاری بانک‌های خارجی از سال 2014، تماس با بانک‌های روسیه را به‌شکل قابل‌توجهی کاهش داده‌اند که موجب می‌شود اعمال این تحریم‌ها، مایه نگرانی برخی بانکداران نباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا