ایران

آلمان از ابراز تمایل ایالات متحده برای مذاکره با ایران استقبال کرد

وزیر امور خارجه آلمان امروز (پنجشنبه) از ابراز تمایل پرزیدنت ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا برای مذاکره با ایران استقبال کرد.

«هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان امروز پنجشنبه (۷ شهریورماه) از ابراز تمایل دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برای گفت‌وگو با مقامات ایران استقبال کرد.

به نوشته رویترز، «ماس» روز پنجشنبه گفت کشورش از نشانه‌های تمایل ایالات متحده آمریکا برای گفت‌وگو در خصوص توافق هسته‌ای ایران استقبال می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان که قبل از دیدار وزرای خارجه اتحادیه اروپا در هلسینکی صحبت می‌کرد گفت: «ما از نتایج نشست گروه ۷ در بیاریتز یعنی اینکه آمریکا تمایل بیشتری برای گفت‌وگو دارد، استقبال می‌کنیم. همه از جمله ایران باید با حرکت به سمت تنش‌زدایی در منطقه کمک کنند و ما هم می‌خواهیم به سهم خودمان در این زمینه نقش ایفا کنیم.»

در اجلاس گروه ۷ که از شنبه تا دوشنبه هفته جاری (۲ تا ۴ شهریورماه) در شهر «بیاریتز» فرانسه برگزار شد رایزنی‌هایی درباره ایران انجام شد. سران گروه ۷ «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه را مأمور ارسال پیام سران این گروه به ایران کردند.

رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور آمریکا، گفت: در تلاش برای ترتیب دادن دیداری میان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و رئیس‌جمهوری ایران، حسن روحانی است.

هایکو ماس در ادامه افزود: «هر چیزی که به تنش‌زدایی کمک کند، مفید است. هیچ‌ طرفی جنگ نمی‌خواهد. لازم است اوضاع در تنگه هرمز را بررسی کنیم و می‌خواهیم شاهد بیشترین وحدت ممکن در اتحادیه اروپا باشیم.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا