جهان

افزایش حملات روسیه به غیرنظامیان اوکراینی همزمان با تمرکز جهانی بر غزه

روسیه از زمان درگیری‌های خونین حماس و اسرائیل طی دو هفته گذشته، حملات به غیرنظامیان اوکراینی را افزایش داده و گزارش‌ها حاکی از ادامه حملات روسیه به مناطق مسکونی است.

مقامات اوکراین روز شنبه ۲۹ مهرماه گزارش داده‌اند که در حملات توپخانه‌ای و هوایی جدید روسیه به مناطق شرقی و جنوبی کشور، شمار بیشتری از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند.

اولکساندر پروکودین، فرماندار خرسون، روز شنبه با انتشار پیامی در شبکه تلگرام اعلام کرد یک غیرنظامی در حملات روسیه به مناطق جنوبی خرسون کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

او در ادامه گفته است گه طی ۲۴ ساعت گذشته نیروهای روسی ۵۷ بار این منطقه را بمباران کرده‌اند. روز گذشته نیز در حملات هوایی روسیه یک زن ۸۰ ساله در شهر بریسلاو منطقه خرسون، زیر آوارهای خانه‌اش جان باخت.

اولگ سینیوبوف، فرماندار خارکیف، نیز گفته است یک مرد ۳۹ ساله در حملات روز جاری نیروهای روسی کشته شده و یک نفر دیگر نیز شب گذشته در منطقه نیکوپول در نزدیکی این شهر کشته شد.

در شهر دنیپروپتروفسک اوکراین نیز یک مرد ۶۰ ساله در حملات پهپادی و موشکی روسیه جان باخته است.

ششصدمین روز جنگ روسیه؛ اوکراین می‌گوید حملات به یک شهر در دونتسک را دفع کرده است

روسیه در حملات پهپادی به زیرساختهای غیرنظامی و مناطق مسکونی اوکراین از پهپادهای ساخت ایران استفاده می‌کند؛ موضوعی که انتقادات بین‌المللی از جمهوری اسلامی را برانگیخته و کشورهای غربی به خاطر این موضوع چندین بسته تحریمی علیه افراد و شرکت‌های دخیل در تولید و صادرات پهپادهای ایرانی به روسیه وضع کرده‌اند.

در این میان وزارت دفاع روسیه روز شنبه مدعی شد که در حملات جدید یک انبار سوخت و مهمات ارتش اوکراین در نزدیکی فرودگاه محلی «کریفیی ریه» اوکراین منهدم شده است.

هنوز اوکراین این ادعا را تأیید نکرده است.

حملات هوایی روسیه به آودیئیفکا در ۱۵ کیلومتری شهر اشغال شده دونتسک توسط روسیه نیز طی روزی جاری منجر به زخمی شدن شماری از ساکنان این منطقه شد.

طی روزهای گذشته درگیری‌های سنگینی میان روسیه و نظامیان اوکراینی در این منطقه جریان داشته است.

هم اکنون تنها ۱۶۰۰ نفر از جمعیت ۳۰ هزار نفری این شهر باقی مانده و طی دو هفته گذشته به شدت زیر حملات هوایی، موشکی و پهپادی روسیه بوده‌اند.

نیروهای روسی طی هفته‌های گذشته بارها سعی در محاصره و اشغال آودیئیفکا داشته‌اند.

در این میان ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز جمعه اعلام کرد که ارتش کشور حملات نیروهای روسی را دفع و مواضع خود را حفظ کرده است.

آقای زلنسکی همچنین گفت تلفات نیروهای روسی در این حملات «واقعاً حیرت‌آور» است.

ستاد کل ارتش اوکراین در گزارش روزانه خود در ۲۹ مهرماه اعلام کرد که در طول ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۰۰ نبرد نزدیک در سراسر خطوط مقدم انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا