سیاست

هشدار وزیر دفاع ایالات متحده آمریكا به ایران

وزیر دفاع آمریكا ضمن هشدار به ایران تاکید کرد اقدامات اولیه را برای محافظت از نیروهای آمریکایی و شهروندانمان انجام خواهیم داد. بازی عوض شده و ما هر آنچه لازم باشد را انجام می‌دهیم.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریكا و ژنرال مارک مایلی، رئیس ستاد مشترک ایالات متحده در جمع خبرنگاران در دفتر مطبوعاتی پنتاگون در واشنگتن گفت: در برابر حملات شبه نظامیان مورد حمایت ایران می توانیم واکنش اولیه نشان داده و علیه این شبه‌نظامیان حملات پیش‌دستانه انجام دهیم. ما اقدامات اولیه را برای محافظت از نیروهای آمریکایی و شهروندانمان انجام خواهیم داد. اکنون بازی تغییر کرده است. ما هر آنچه لازم باشد را انجام خواهیم داد.

 

 

وی گفت: حمله به پایگاه K1 در کرکوک که سربازان آمریکایی در آن مستقر هستند و تلاش شبه نظامیان وابسته به ایران برای ورود به سفارت آمریکا در بغداد به عنوان نمونه‌ای از رفتار بد ایران در منطقه است. شبه نظامیان شیعه با 31 موشک به پایگاه نظامی کرکوک حمله کردند.

 

اسپر افزود: حملات هوایی علیه گروه کتائب حزب الله در پاسخ به این حمله بوده و موفق و مؤثر واقع شد. شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران این پیام را دریافت کردند که در صورت حمله به نیروهای آمریکایی از این کارشان پشیمان خواهند شد. ما در حال تقویت امنیت کلیه تاسیساتمان نه تنها در عراق، بلکه در منطقه هستیم.

 

ژنرال مارک مایلی، رئیس ستاد مشترک ایالات متحده نیز در خصوص حمله به سفارت آمریکا در بغداد گفت: حملات شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران به ساختمان سفارتخانه بیشتر نمایش بود. هدف از آتش سوزی و دود جلب توجه دوربین‌ها بود. ما از وضعیت سفارت مطمئن هستیم. خیلی بعید است که کسی وارد این ساختمان شود. همچنین نیروی نظامی کافی وجود دارد که اگر کسی بتواند وارد شود به روی یک اره رفته است. ما به همه نیروهای منطقه آماده باش داده‌ایم و آنها حاضر هستند که در صورت لزوم اقدام کنند.

 

گفتنی است دو روز پیش نیروهای حشدالشعبی درب ورودی سفارت ایالات متحده آمریکا را شکسته و وارد آن شدند. پلیس عراق با گاز اشک‌آور آنها را متفرق کرد. تعدادی از نیروهای حشدالشعبی نیز زخمی شدند.

 

کتائب حزب‌الله وابسته به حشد الشعبی هفته پیش پایگاه ائتلاف به رهبری آمریکا در کرکوک را با راکت هدف قرار داد. در این حمله یک آمریکایی کشته و چهار نفر دیگر از آنها به همراه دو عراقی زخمی شدند. آمریکا نیز در واکنش، 5 موضع «کتائب حزب الله» در عراق و سوریه را بمباران کرد. در این حملات حداقل 28 تن کشته و بیش از 55 نفر زخمی شدند.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا