ایرانسلامتی و زندگی

آمار مبتلایان و جان‌باخته‌گان کرونا در ایران؛ ادامه روند ابتلا بیش‌از دو هزار مورد در یک روز

سخنگوی وزارت بهداشت ایران از ۲۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور و افزایش شمار بیماران کووید-۱۹ به ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر تا ظهر امروز یکشنبه ۱۱ خرداد خبر داد.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین، از جان باختن ۶۳ تن دیگر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. به این ترتیب آمار کل جان باخته‌گان ویروس کرونا در ایران به ۷ هزار و ۷۹۷ نفر رسید.

به گفته آقای جهانپور، از تعداد کل مبتلایان، ۲ هزار و ۵۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران تا کنون ۱۱۸ هزار و ۸۴۸ نفر هم بهبود یافته اند.

همچنین تا کنون ۹۳۵ هزار و ۸۹۴  آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در ایران انجام شده است. تا دیروز این میزان به ٩١۵ هزار و ٩٩٨ مورد آزمایش می رسید.

جهانپور همچنین گفت وضعیت استان احواز، همچنان قرمز است. استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان و مازندران در وضعیت هشدار قرار دارند. 

همچنین محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز روز جمعه ۹ خرداد اعلام کرد «مثبت شدن نتیجه تست ۱۸ نفر از موارد مشکوک به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد که تقریبا از هر ۱۰۰ نفر ۱۸ نفر در استان آلوده به کرونا هستند.»

از دیگر سو حسن روحانی، روز جمعه ۹ خرداد در پاسخ به نگرانی وزیر بهداشت، از افزایش شمار مبتلایان « به سبب انجام سفرهای بین‌شهری» تنها با پذیرش «آگاهی رسانی بیشتر» خواستار یادآوری الزامات بهداشتی و توصیه «برای پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری» شد.

معاون کل وزارت بهداشت نیز دیروز گفت به دنبال روند ابتلا به کووید ۱۹ در استان‌های جنوبی کشور، فرضیه عدم انتقال ویروس کرونا در مناطق گرمسیری رد شده است، اما همچنان نگران تاثیر حضور افراد در فضاهای بسته هستیم.

مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و عضو کمیته کشوری کرونا، سه روز پیش اعلام کرد «از بین بیماران کرونا که به بیمارستان می‌آیند ۱۲ درصد فوت می‌کنند.»

وی همچنین گفت «تجارب سه ماه اپیدمی کرونا در ایران نشان میدهد بیمارانی که به نوع خفیف یا متوسط بیماری کووید-۱۹ مبتلا هستند و در خانه استراحت میکنند، معمولا دچار مرگ و میر نمیشوند»

معاون کل وزارت بهداشت روز دوشنبه ۵ خرداد اعلام کرد که سیاست «حداکثر بازگشایی» در دستور کار است.

ایرج حریرچی همچنین گفت این سیاست برای «تامین اقتصاد و معیشت» مردم مورد اجرا قرار خواهد گرفت.

همچنین طبق تصمیم ستاد ملی کرونا، اماکن مذهبی و حرم‌ها در سراسر کشور فعالیت خود را از روز دوشنبه ۵ خرداد شروع کرده است.

از سوی دیگر حسن روحانی روز شنبه، سوم خرداد خبر داد که ده استان ایران در مرحله مهار کرونا قرار دارند و همه کارمندان از دهم خرداد در ادارات حضور می‌یابند. کاهش محدودیت‌ها در حالی انجام می‌شود که تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ تا امروروز رو به افزایش است.

در حالی که روند شدید افزایش مبتلایان در سطح کشور مشاهده می‌شود مقامات ایران می‌گویند، گزارش‌ها در ستاد ملی نشان می‌داد که از مرحله مدیریت و کنترل بیماری عبور کردیم و کادر وزارت بهداشت و درمان و تمام دستگاه های همراه وارد فاز مهار بیماری شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا