اجتماعیایرانسیاست

بهنام شیخی و حمید منافی به زندان اوین بازگشتند

بهنام شیخی سامانلو و حمید منافی نظرلو فعالین مدنی تورک، با اتمام دوره مرخصی شامگاه روز پنجشنبه ۴ دی ماه ۹۹ جهت تحمل ادامه حبس به زندان اوین بازگشتند.

این زندانیان سیاسی آذربایجانی ۹ آذر ماه ۹۹، پیرو بخشنامه قوه قضائیه مبنی بر وضعیت قرمز کرونا در زندان‌های ایران، به مرخصی یک ماهه اعزام شده بودند.

بهنام شیخی سامانلو»، «علیرضا فرشی دیزج‌یکان»و «حمید منافی نظرلو» در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۹۹ در شهر تهران با ضرب و شتم بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شدند.

علیرضا فرشی دیزج‌یکان علاوه بر اینکه تا کنون به مرخصی اعزام نشده، زندان وی نیز تغییر یافته و صبح روز سه‌شنبه ۱۸ شهریور به زندان تهران بزرگ (فشافویه) منتقل شده است.

این فعالین مدنی تورک در اسفندماه سال ۱۳۹۲ به اتهام شرکت در مراسم زبان مادری به همراه اکبر آزاد  بازداشت و پس از آن در سال ۱۳۹۵ توسط دادگاه انقلاب بهارستان به ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به ازنا از توابع استان لرستان محکوم شده بودند.

پس از اعتراض این فعالین به حکم صادره که از بابت اتهام «مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور» صادر شده بود، از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تهران به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید کاهش یافت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا