اقتصادایران

تاثیرات بازگشت تحریم‌ها به اقتصاد ایران؛ افت شاخص بورس و رکوردشکنی جدید ارز

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پی اعلام بازگشت تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران توسط آمریکا بطور قابل توجهی افت کرد و نرخ ارز نیز رکوردی جدید ثبت کرد.

در پی اعلام بازگشت تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران توسط آمریکا، امروز یکشنبه ۳۰ شهریور شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات ۲.۸ درصد افت کرد و بانک مرکزی ایران نیز نرخ رسمی عرضه دلار را ۷۵۰ تومان افزایش داد.

پس از انتشار خبر بازگشت تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران توسط آمریکا بورس اوراق بهادار تهران در معاملات روز یکشنبه خود با سیر نزولی شاخص کل آغاز کرد؛ به طوری که شاخص کل بازار سهام ۴۷ هزار و ۲۵۱ واحد کاهش یافت و به یک میلیون ۶۵۲ هزار و ۲۴۲ واحد رسید.

با افزایش نرخ رسمی عرضه دلار آمریکا از سوی بانک مرکزی ایران، قیمت دلار به ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان صعود کرد که بالاترین سطح نرخ رسمی عرضه دلار محسوب می‌شود.

در بازار آزاد تهران نیز نرخ فروش هر دلار آمریکا با ۴۵۰ تومان افزایش نسبت به نرخ پایانی معاملات روز گذشته خود به ۲۷ هزار و ۲۵۰ تومان رسید.

هر یورو نیز روز یکشنبه توسط بانک مرکزی ایران ۳۲ هزار تومان و در بازار آزاد ۳۲ هزار و ۲۵۰ تومان فروخته شد.

قیمت هر قطعه تمام سکه طلا (امامی) نیز بار دیگر به اوج تاریخی ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بازگشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در بازار تهران یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا