اجتماعیجهانسیاست

هکرهای بلاروسی اطلاعات شخصی ۱۰۰۰ پلیس این کشور را به تلافی سرکوب تظاهرات منتشر کردند

هکرهای ناشناس اطلاعات شخصی ۱۰۰۰ افسر پلیس بلاروس را به تلافی سرکوب تظاهرات خیابانی علیه الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور کهنه کار این کشور، منتشر کردند.

در حالی که معترضان برای تجمع گسترده دیگری در روز یکشنبه آماده شده بودند، هکرهای ناشناس اطلاعات شخصی ۱۰۰۰ افسر پلیس بلاروس را به تلافی سرکوب تظاهرات خیابانی علیه الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور کهنه کار این کشور، منتشر کردند.

بیانیه ای که توسط کانال خبری مخالف «نکستا لایو» در برنامه پیام رسان تلگرام منتشر شده، اعلام کرد: “در صورت ادامه دستگیری ها، ما به انتشار اطلاعات در مقیاس گسترده‌تری ادامه خواهیم داد.” “هیچ کس حتی در زیر زیر کلاه بالاکلاوا [کلاه مخصوص پوشش سر و گردن که ماموران پلیس بلاروس می‌پوشند] ناشناس نخواهد ماند.”

دولت گفت که مسئولین افشای اطلاعات را که شامگاه شنبه به طور گسترده در کانال های تلگرامی منتشر شده بود، پیدا و مجازات می کند.

اولگا چودودانووا، سخنگوی وزارت کشور بلاروس گفت: “نیروها، ابزارها و فن آوری های موجود در اختیار نهادهای این وزارت‌خانه، شناسایی و پیگرد قانونی اکثریت قریب به اتفاق افراد متهم به نشت اطلاعات شخصی در اینترنت را امکان پذیر می کند.”

وفاداری نیروهای امنیتی در جهت حفظ قدرت لوكاشنكو پس از انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته، كه وی ادعای پیروزی چشمگیر داشت، بسیار مهم است. اما مخالفان وی می گویند كه آقای لوکاشنکو در این انتخابات تقلب گسترده انجام داده است.

نیروهای امنیتی هزاران نفر را برای مقابله با موج اعتراضات و اعتصابات بازداشت کرده اند، که صورت آنها اغلب توسط ماسک، بالاکلاوا یا کلاه ایمنی مخفی می شود. برخی از معترضین توانسته‌اند نقاب برخی از افسران را پاره کنند.

دولت گفت ۳۹۰ زن به دلیل شرکت در تظاهرات روز شنبه علیه لوکاشنکو بازداشت شدند.

سرکوب‌گری الکساندر لوکاشنکو در اعتراضات این کشور، اتحادیه اروپا را بر آن داشته است تا تحریم های جدید علیه دولت وی را در دستور کار قرار دهد.

مینسک روز شنبه با خشم نسبت به گزارش هایی مبنی بر اینکه سویاتلانا تسیخانوسکایا، کاندیدای اصلی مخالف در انتخابات ماه گذشته، می تواند به زودی با وزرای خارجه اتحادیه اروپا ملاقات کند، واکنش نشان داد.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، همچنین از اتحادیه اروپا به دلیل دعوت از سویاتلانا تسیخانوسکایا به جلسه وزرا و همچنین در نظر گرفتن تحریم ها علیه مینسک انتقاد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا