اجتماعیاقتصادجهانسلامتی و زندگیسیاست

ترودو: حتی اگر واکسن پیدا هم شود هیچ چیز مثل گذشته نخواهد بود

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت حتی اگر واکسن پیدا هم شود و همه گیری (پاندمی) کووید-۱۹ تمام شود، هیچ چیز مانند گذشته نخواهد بود.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، همچنین تأکید کرد که مردم باید فوراً با “عادی شدن جدید” که پس از پایان شیوع کووید-۱۹ آغاز می شود، سازگار شوند.

نخست وزیر کانادا با اعلام بسته کمک های جدید برای بخش هایی که به شدت تحت تأثیر این شیوع قرار دارند، اظهار داشت: “حتی اگر واکسن پیدا شده و بیماری همه گیر به پایان برسد، هیچ چیز مانند گذشته نخواهد بود.”

آقای ترودو با بیان اینکه ۳۳۴ میلیون دلار به صنعت ماهیگیری کمک می شود و پارک های ملی مجدداً بازگشایی می شوند، تصریح کرد کووید-۱۹ یکی از عواملی است که جامعه را تغییر خواهد داد و بالاجبار تحولاتی در عادت ها به وجود خواهد آورد.

مایک رایان، متخصص در سازمان جهانی بهداشت، روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت گفت که کووید-۱۹ می تواند یک بیماری بومی (اندمی) باشد و مانند ویروس ایدز از بین نخواهد رفت.

به دلیل شیوع این بیماری، بخش تولید در کانادا بزرگترین بحران ۱۱ سال گذشته را در ماه مارس تجربه کرد. موسسه آمار کانادا نیز اعلام کرد که این بحران ممکن است در ماه آوریل بدتر نیز بشود.

در این کشور آمریکای شمالی که کمترین مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را در روز چهارشنبه داشت، تعداد کل این مبتلایان به ۵ هزار و ۳۳۷ نفر رسیده است.

پیش تر و در اوایل شیوع ویروس کرونا، در بین رهبران جهان رجب طیب اردوغان اولین کسی بود که گفت جهان در حال حرکت به سوی دوره‌ای است که هیچ چیزی شبیه پیش از شیوع بیماری کرونا نخواهد بود و سیستم اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و جهانی جدیدی ساخته خواهد شد.

همچنین امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز ۲۹ فروردین، در مصاحبه با نشریۀ اقتصادی «فایننشال تایمز» اظهار داشته بود که «کرونا ماهیت سرمایه داری جهانی را تغییر می دهد، وارد دنیای ناشناخته ای شده ایم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا