ایرانسیاست

تصویری؛ وزیر سابق اطلاعات: سال ۹۲ برای حفظ نظام گزارش دادم رفسنجانی رد صلاحیت شد

وزیر سابق اطلاعات ایران گفت، در سال ۱۳۹۲ به دلیل پیش‌بینی پیروزی رفسنجانی در انتخابات، برای حفظ نظام موجبات رد صلاحیت او در شورای نگهبان شد.

حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات ایران، در یک مصاحبه تصویری گفت، در سال ۱۳۹۲ به دلیل پیش‌بینی قطعی پیروزی اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری، گزارشی علیه او نوشت و برای حفظ نظام موجبات رد صلاحیت رفسنجانی در شورای نگهبان شد.

حیدر مصلحی در این مصاحبه می‌گوید، به شورای نگهبان اطلاع داده بود که ارزیابی وزارت اطلاعات از «کف خیابان‌ها» حاکی از آن است که آقای هاشمی رفسنجانی رای می‌آورد.

مصلحی که در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد به وزارت اطلاعات رسید، در سال ۹۰ پس از برکناری توسط احمدی‌نژاد با دستور مستقیم علی خامنه‌ای همچنان وزیر اطلاعات باقی ماند.

وی در ادامه این گفتگو اظهار داشته که آن زمان «هزینه و فایده تایید یا ردصلاحیت هاشمی رفسنجانی را بر اساس حفظ نظام» در دو صفحه نوشت و در نهایت جمع‌بندی کرد که «با توجه به موقعیت نظام و مسائلی که وجود دارد به مصلحت نظام است که او ردصلاحیت بشود.»

وزیر سابق اطلاعات گفت که من در گزارشم «نوشتم هاشمی رفسنجانی تایید شود برای نظام این فواید را دارد و این هزینه‌ها را دارد، و رد صلاحیت شود برای نظام این فواید را دارد و این هزینه‌ها را دارد و بعد هم جمع‌بندی کردم که با توجه به موقعیت نظام و مسائلی که وجود دارد به مصلحت نظام است که هاشمی رفسنجانی رد صلاحیت شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا