خاورمیانه

حمله انتحاری در مراسم خاکسپاری در افغانستان؛ ۲۴ نفر کشته و ۶۸ نفر زخمی

عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی والی ننگرهار در شرق افغانستان گفت حوالی ساعت ۱۱:۰۰ امروز سه‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت در یک مراسم خاکسپاری حمله‌ی انتحاری صورت گرفته است.

به گزارش روزنامه‌ی صبح کابل این حمله در تشییع جنازه‌ی شیخ اکرم، از فرماندهان پلیس محلی صورت گرفته است.

بنا به این گزارش مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار، تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی چندین انفجار و حمله‌ی انتحاری در یک مراسم تشییع جنازه در ولسوالی خیوه‌ی این ولایت، ۲۴ نفر جان باخته اند.

به گفته‌ی سخن‌گوی والی ننگرهار، در نتیجه‌ی این رویداد، ۲۴ نفر جان باخته و ۶۸ نفر دیگر زخمی شده اند.

آقای خوگیانی، می‌گوید که زخمی‌ها به بیمارستان‌ها منتقل شده ‌اند.

از سویی هم، منابعی می‌گویند که در نتیجه‌ی این رویداد، وکيل لالا خان، عضو شورای ولایتی ننگرهار، جان باخته و نورآغا ملک‌زی، عضو مجلس نمایندگان نیز زخمی شده است.

تا کنون، فرد یا گروهی مسؤولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

ولایت ننگرهار در شرق افغانستان، از ولایت‌های ناامن به شمار می‌رود که طالبان و سایر گروه‌های مسلح که از سوی دولت افغانستان در شمار گروه‌های تروریستی قرار دارند، در آن حضور گسترده دارند.

از سوی دیگر امروز حوالی ساعت ۱۰:۰۰  چهار مهاجم انتحاری، وارد بیمارستان ۱۰۰ تخت‌خوابی پزشکان بدون مرز واقع در ایستگاه تانک تیل در  حوزه‌ی استحفاظی سیزدهم امنیتی شهر کابل شده و به تیراندازی در برابر غیرنظامیان پرداختند. پس از حدود چهار و نیم ساعت، مهاجمان انتحاری توسط نیروهای پلیس از پا در آمدند.

تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این رویداد را به عهده نگرفته است. گروه طالبان نیز دست داشتن در این رویداد را رد کرده است.

طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله، می‌گوید که بر اساس آخرین آمار، در نتیجه‌ی این رویداد، ۱۳ نفر که دو تن از آنها کودک می‌باشد جان باخته‌اند و ۱۵ نفر دیگر زخمی شده اند.

همچنین، در روزهای اخیر دولت افغانستان از دستگیری مسیول به اصطلاح امور شرق دور گروه داعش خبر داده بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا