اجتماعیایرانسیاست

نادر مختاری از معترضان آبان بر اثر جراحات ناشی از ضربات باتوم در بازداشتگاه کهریزک درگذشت

وب‌سایت کلمه گزارش می‌دهد، نادر مختاری زندانی سیاسی و از معترضان آبان ۹۸ بر اثر جراحات ناشی از ضربات باتوم در بازداشتگاه کهریزک درگذشت.

نادر مختاری زندانی سیاسی و از معترضان آبان به‌علت ضربات باتوم در اعتراضات و وخامت اوضاع جسمی چند ماه در کما بوده است.

وی بلافاصله قبل از نوروز ۱۳۹۹ و پس از بهوش آمدن و برخلاف نظر پزشکان متخصص و خانواده توسط ماموران امنیتی به بازداشتگاه کهریزک (سروش ۱۱۱۱ کنونی) منتقل شده و در بهداری این زندان، با وضعیتی وخیم بستری و زندانی می‌شود.

به گزارش وب‌سایت کلمه، نادر مختاری ۳۵ ساله و از معترضان آبان ۱۳۹۸ در شهر کرج بوده‌است که پس از اعتراضات آبان به مدت یک ماه مفقود شده بود، خانواده او پس از یک ماه وی را در حالی که در کما بوده است در بیمارستان شهدای شهر ری شناسایی و پیدا می‌کنند.

بر اساس گزارش کلمه به نقل از یک منبع آگاه، ماموران امنیتی باوجود وخامت حال این زندانی اصرار بر نگهداری وی در بازداشتگاه کهریزک (سروش ۱۱۱ کنونی) کرده‌اند که این امر منجر به وخیم‌تر شدن حال وی شده و در نهایت روز شنبه ۲۹ شهریور وی درگذشته است.

این منبع آگاه گفته که تاکنون جنازه وی به خانواده تحویل داده نشده‌است و همچنین خانواده این زندانی سیاسی و معترض جان‌باخته بشدت تحت فشاره بود و تهدید شده‌اند.

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران در تازه‌ترین گزارش خود که آن را به مجمع عمومی این سازمان ارایه کرده، سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ از سوی نیروی انتظامی، سپاه و بسیج را «بیش‌از اندازه خشونت‌آمیز» و «نگران‌کننده» توصیف کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا