اقتصادایرانسیاست

نماینده مشهد: روحانی ۳۶ میلیارد دلار ارز و ۸۰ تن طلا در اختیار باند مواد‌مخدر قرار داد

نماینده مشهد در نشست علنی مجلس گفت ۳۶.۱ میلیارد دلار از منابع ارزی و ۸۰ تن طلا به دستور روحانی در اختیار سه باند قاچاق کالا و مواد مخدر قرار داده شده است.

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، امروز سه‌شنبه ۱۳ خرداد، در جلسه علنی مجلس با اعلام این خبر گفت که «فایل صوتی و تصویری این جلسه» که برای بررسی افزایش قیمت ارز در سال ۹۶ در کمیسیون امنیت ملی و با حضور رئیس وقت بانک مرکزی، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اقتصاد برگزار شده بود، موجود است.

آقای قدوسی افزود «در این جلسه اعلام شد [که] در ظرف سه سال با دستور آقای روحانی ۳۶.۱ میلیارد دلار ارز خزانه به بازار وارد شد و در اختیار سه باند قاچاق ارز، کالا و مواد مخدر قرار گرفت.

همچنین بنا به اظهارات این نماینده مجلس ایران، این مقدار ارز خزانه دولتی «همراه با ۸۰ تن طلا» به دستور رییس جمهور ایران «به سلیمانیه عراق» فرستاده شده و آنجا در اختیار این باندهای قاچاق کالا و مواد مخدر قرار گرفته است.

آقای قدوسی در باره واگذاری سهام برخی نهادهای دولتی در بورس گفت: «این روزها درِ بورس را باز کرده اید و دارایی‌های کشور را حراج می‌کنید بدون آنکه برنامه‌ای داشته باشید. همان سفته بازی‌ها در بازار ارز، طلا و خودرو به بازار بورس انتقال یافته است.»

از سوی دیگر در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی ناصر همتی رییس بانک مرکزی نیز اعلام کرد که در دوره‌های ریاست جمهوری روحانی و احمدی‌نژاد ۲۸۰ میلیارد دلار بصورت رانت از کشور خارج شده است.

همچنین سایت اعتمادآنلاین مصاحبه‌ای را با حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس را روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت منتشر کرد که می‌گفت جمهوری اسلامی حدود ۳۰ میلیارد دلار به جکومت سوریه پول پرداخت کرده است.

از دیگر سو در تاریخ ۲۳ اردیبهشت، کمیسیون اقتصادی مجلس در صحن علنی گزارشی قرائت کرد که می‌گفت «علیرغم اظهارات برخی مسئولان از جمله مسئولان سازمان گمرک، بخش اعظمی از آن [کالاهای قاچاق] در رویه‌های رسمی از مبادی رسمی صورت می‌پذیرد.»

کریمی قدوسی همچنین مسئولیت گرانی بنزین را که منجر به اعتراضات آبان و کشته، مجروح و زندانی شدن هزاران تن انجامید به حسن روحانی انتساب داد.

این در حالیست که افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت بنزین تصمیم مشترک سران سه قوه بود که با موافقت علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، صورت گرفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا