ایرانسیاست

واکنش حداد عادل به خانه ۲۰۰ میلیاردی و زمین ۴۰۰ میلیاردی؛ به دستور رهبر انجام گرفت

حداد عادل در واکنش به اظهارات پرویز فتاح مبنی بر اینکه «حداد عادل برای ملک ۲۰۰ میلیاردی اجاره بدهد یا تخلیه کند» اعلام کرد، این ملک به دستور خامنه‌ای به وی واگذار شده است.

غلامعلی حداد عادل،  پس از ده روز سکوت در مقابل اظهارات پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان مبنی بر اینکه آقای حدادعادل یک زمین ۸ هزار متری به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان که قبلا در منطقه هروی تهران «دریافت کرده بود» را پس داده ولی برای ملک ۲۰۰ میلیاردی اجاره بدهد یا تخلیه کند، روز دوشنبه ۲۷ مرداد اعلام کرد که این املاک با «دستور» و «توصیه مؤکد» علی خامنه‌ای صورت گرفته است.

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان شامگاه شنبه ۱۸ مرداد در یک برنامه تلویزیونی از پس ندادن برخی از املاک مرغوب و گران‌قیمت این بنیاد که در اختیار نیروهای مسلح، الالخصوص سپاه پاسداران، مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، و همچنین برخی از مقام‌های جمهوری اسلامی مثل حداد عادل و محمود احمدی‌نژاد است، سخن گفته بود.

آقای فتاح گفته بود که غلامعلی حدادعادل ساختمان مدرسه فرهنگ را در منطقه فرشته تهران گرفته‌ که باید یا اجاره به روز پرداخت کند یا ساختمان را به بنیاد پس بدهد.

آقای حداد عادل خطاب به رییس بنیاد مستضعفان گفت که با این اظهارات «دو شبهه ایجاد کرده‌اید»: «۱-اینکه در سال‌های گذشته هرج و مرج کاملی بر بنیاد حاکم بوده و حالا فتاح فرشته نجات شده است.» «۲-حدادعادل برای مدرسه شخصی خود و املاک متعلق به مستضعفان دست‌اندازی کرده است.»

در ادامه او خطاب به رییس بنیاد مستضعفان گفت: «آقای فتاح بنده از شما می‌پرسم آیا نمی‌دانستید که مدرسه فرهنگ بعد از اطلاع مقام معظم رهبری از وضع نابهنجار رشته علوم انسانی در آموزش و پرورش با توصیه مؤکد ایشان برای احیای این رشته ایجاد شده و ایشان با تصدیق ضرورت امر به مسئولان امر وقت بنیاد دستور داده‌اند برای تأسیس و اداره این مدرسه کمک کنند و کمک بنیاد در سال ۱۳۷۲ این بود که خانه‌ای در اختیار مدرسه قرار دادند که همان خانه‌ای است که شما در برنامه تلویزیونی به آن اشاره کرده‌اید.»

غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است. وی همچنین پدر زن مجتبی خامنه‌ای، پسر علی خامنه‌ای است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا