ایرانجهانسیاست

پومپئو از کشورها خواست تا حریم هوایی خود را به روی پروازهای ماهان ایر به ونزوئلا ببندند

مایک پومپئو گفته است که هواپیمایی ماهان ایر محموله‌های «نامعلومی» را برای حمایت از حکومت ونزوئلا به این کشور حمل کرده است.

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت از کشورهای جهان در خواست کرد تا حریم هوایی خود را به روی پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان ایر ببندند.

وزیر امور خارجه آمریکا که در یک کنفرانس خبری در وزارت امور خارجه آمریکا سخن می‌گفت، عنوان کرد: در چند روز اخیر چند هواپیمای متعلق به ماهان ایر محموله‌هایی نامعلومی را برای حمایت از حکومت مادورو منتقل کرده‌اند. 

 پومپئو همچنین گفته که این همان شرکت هواپیمایی تروریستی است که ایران از آن برای جابه جایی نیرو و سلاح استفاده می‌کند.

مایک پومپئو تصریح کرده است: این پروازها باید متوقف شوند و کشورها نباید به هواپیماهای ماهان اجازه عبور از حریم هوایی خود را بدهند، همانطور که بسیاری از کشورها اجازه فرود به این شرکت هواپیمایی را لغو کرده‌اند.

دولت دونالد ترامپ طی یک سال اخیر حکومت نیکلاس مادورو را «تحت فشار حداکثری» قرار داده تا به نفع خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا، از قدرت کناره‌گیری کند.

آمریکا و کشورهای اروپایی می‌گویند، نیکلاس مادورو در سال ۲۰۱۸ در حالی در قدرت ماند که مانع مشارکت مخالفان خود در پروسه انتخاباتی شده بود. خوان گوآیدو از سوی ایالات متحده و بیش از ۵۰ کشور دیگر به عنوان رئیس‌ جمهور قانونی ونزوئلا شناخته شده است.

در همین حال، خبرگزاری آسوشیتدپرس هفته گذشته گزارش داده بود که با افزایش فشار آمریکا بر حکومت نیکلاس مادورو او برای تولید بنزین از ایران کمک خواسته و تهران نیز به این کشور مواد پالایشگاهی ارسال کرده است.

این خبرگزاری به نقل از منابع خود نوشت که آقای مادورو برای جلوگیری از کمبود بنزین در این کشور رو به ایران آورده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا