جهانسیاست

چاووش اوغلو: “روسیه باید از نقض آتش بس توسط ارمنستان جلوگیری کند”

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با تی‌وی۲۴ درباره ایجاد مرکز رصد مشترک روسیه و ترکیه در قره باغ و نقض آتش بس اخیر توسط ارمنستان گفتگو کرد.

چاووش اوغلو در این مصاحبه مسئولیت طرف روس را در جلوگیری از تهاجمات طرف ارمنی در قره باغ یادآوری کرد.

وزیر خارجه ترکیه گفت: “ما با روسیه توافق نامه امضا کرده ایم. از طرف دیگر، ما باید مراحل انجام شده در میدان را با آذربایجان میزبان در میان بگذاریم. در اسرع وقت این پست های مشاهده را راه اندازی خواهیم کرد. ما اقدامات لازم را برای پایدار نگه داشتن آتش بس انجام خواهیم داد. انجام سریع این کار فوایدی دارد. در روزهای اخیر تخلفاتی از سوی ارمنستان صورت گرفته است. آذربایجان پاسخ داد، اما روسیه نیز مسئول است. روسیه همچنین باید جلوی این نقض ها را بگیرد. در غیر این صورت، آقای علی اف پیام لازم را داد “.

اشاره آقای چاووش اوغلو به سخنان اخیر الهام علی‌اف، رییس جمهور آذربایجان است که هنگام پذیرفتن روسای گروه مینسک هشدار داده بود: “اگر ارمنستان فاشیسم را زنده کند، ما سر او را با مشت آهنین خرد خواهیم کرد. بنابراین، آنها باید بسیار مراقب باشند که برنامه ریزی برای اقدامات نظامی انجام ندهند. در غیر این‌صورت، این بار ما آنها را کاملا نابود خواهیم کرد.”

همچنین بخوانید: هشدار الهام علی‌اف: “این‌بار آذربایجان ارتش ارمنستان را کاملا نابود خواهد کرد”

همچنین بخوانید: فرماندهی ارتش ارمنستان: “ارتباطات با سربازانی که به روستاهای چایلاق‌قالا و کهنه تاغلار نفوذ کرده بودند قطع شد”

همچنین بخوانید: “یکی از آذربایجانی ها نزدیک شد و گفت ما شما را نمی کشیم، اما دو گزینه دارید …”

همچنین بخوانید: ایروان از به اصطلاح رهبران قره باغ توضیح خواست

همچنین بخوانید: سربازان آذربایجان یک اردوگاه ارمنی در حوالی آغ‌اوغلان (هادروت) پیدا کردند (ویدیو)

همچنین بخوانید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا