جهان

گزارش سازمان جهانی بهداشت از تعداد قربانیان کرونا/ ایران پس از چین در صدر قرار دارد

نمودار آماری منتشره سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که تا پایان روز پنجشنبه به وقت محلی، در جهان شمار قربانیان ویروس کرونا به ۲ هزار و ۸۰۹ نفر رسیده است که ۲ هزار و ۷۴۴ نفر آن مربوط به چین و پس از آن ایران با ۲۶ قربانی قرار دارد.

نمودار آماری منتشره کمیسیون بهداشت ملی و سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که تا پایان روز پنجشنبه به وقت محلی، در جهان ۸۲ هزار و ۴۵۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

 

بر اساس گزارش این کمیسیون ۷۸ هزار و ۴۹۷ نفر از کل این مبتلایان از چین و اکثر آنها نیز در استان هوبی و شهر ووهان مرکز این استان چینی هستند.

شمار قربانیان ویروس به ۲ هزار و ۸۰۹ نفر رسیده است که ۲ هزار و ۷۴۴ نفر آن مربوط به چین است.

پس از کشور چین، ایران با استناد به ارقام اعلام شده توسط وزارت بهداشت این کشور با ۲۶ قربانی عنوان دوم این نمودار را به خود اخضاض می دهد.

در کره جنوبی شمار کرونایی ها به یکهزار و ۷۶۶ نفر و تلفات آن به ۱۳ نفر رسیده و در ژاپن مبتلایان ۸۹۱ نفر هستند و ۸ نفر هم جان باخته اند. البته ۱۸۶ نفر از این افراد در ژاپن هستند و بقیه مسافر کشتی تفریحی بودند که در ژاپن پهلو گرفته بود و اکثرا به کشورهایشان بازگردانده شده اند.

از نظر مبتلایان به این ویروس نیز ایتالیا و ایران و سنگاپور با ۴۴۷ و ۲۴۵ و ۹۳ ابتلا پس از چین در رده های بعدی قرار دارند. در سنگاپور مورد فوتی نبوده اما در ایتالیا ۱۲تن جان باخته اند.

در هنگ کنگ ۲ فوتی ثبت شده است و ۹۲ نفر مبتلا شده اند. در آمریکا شمار مبتلایان ۶۰، در کویت ۴۳، تایلند ۴۰ و بحرین ۳۳ نفر است.

در رده های بعدی جدول نام تایوان با ۳۱ مبتلا و یک مرگ، استرالیا ۲۳، مالزی ۲۲ آلمان ۲۱ و فرانسه ۱۸ مبتلا و ۲ مورد مرگ به چشم می خورد.

ویتنام با ۱‌۶ مبتلا، انگلستان ۱۵، امارات ۱۳، کانادا ۱۲، اسپانیا ۱۲، ماکائو ۱۰، عراق ۶ ، سوییس ۴، فیلیپین و کرواسی و یونان و هند و اسراییل هر کدام ۳ مبتلا در این جدول قرار گرفته اند.

کشورهای اتریش، فنلاند، عمان، پاکستان، روسیه و سوئد هر کدام تنها ۲ مورد ابتلا داشته اند و در کشورهای افغانستان، الجزایر، بلژیک، برزیل، کامبوج، دانمارک، مصر، استونی، گرجستان، لبنان، نپال، مقدونیه شمالی، نروژ، رومانی و سریلانکا فقط ۱ مورد ابتلا به ثبت رسیده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا