جهانسیاست

آمریکا؛ دموکرات‌ها رسما بایدن را به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری معرفی کردند

نمایندگان حزب دمکرات در کنگره این حزب که به دلیل کووید-۱۹ در ایالات متحده به‌صورت آنلاین برگزار شد، به طور رسمی «جو بایدن» را به عنوان کاندیدای حزب معرفی کردند.

پیش از پنجاه و نهمیم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در تاریخ ۳ نوامبر برگزار می شود، نمایندگان دمکرات سراسر کشور در دومین روز از کنگره چهار روزه حزب دموکرات به صورت آنلاین رای دادند.

با رأی مذکور، نامزدی ریاست جمهوری حزب دموکرات به طور رسمی به بایدن ارائه شد. انتظار می رود که بایدن با سخنرانی ای كه روز پنجشنبه از خانه خود در دلاور خواهد کرد، نامزدی ریاست جمهوری خود را بپذیرد.

از سوی دیگر، دموکرات ها که از طریق ویدئو کنفرانس در دومین روز کنگره شرکت کردند، پشتیبانی کامل از بایدن در برابر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را اعلام کردند.

بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده از حزب دموکرات، در سخنرانی خود گفت: “در مواقع بحرانی مانند این، دفتر بیضی [دفتر رئیس جمهوری در کاخ سفید] باید یک مرکز فرماندهی باشد. اکنون اما، مرکز یک طوفان است. فقط هرج و مرج وجود دارد.”

كولین پاول، وزیر امور خارجه سابق جمهوری‌خواه و حامی بایدن، از آقای ترامپ انتقاد كرد و گفت: “امروز ما به یك فرمانده احتیاج داریم كه مانند خانواده خودش از سربازان ما محافظت و مراقبت كند.”

پیش بینی می شود نامزدی ریاست جمهوری دونالد ترامپ نیز در تاریخ ۲۷ اوت، پس از کنگره، که حزب جمهوری خواه نیز به دلیل شیوع کووید-۱۹ در یک محیط مجازی برگزار خواهد کرد، اعلام شود.

پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا سه شنبه ۳ نوامبر ۲۰۲۰ برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا