جهانسلامتی و زندگی

احتمال قرنطینه شهر شولان در چین؛ ثبت ۵ مورد ابتلای جدید در ووهان

با افزایش شمار مبتلایانِ جدید به کرونا در شهر «شولان» واقع در شمال شرقی چین و در نزدیکی مرز روسیه و کره شمالی، احتمال قرنطینه این شهر از سوی مقامات چین مطرح شد.

رسانه‌های چین اعلام کردند که مقامات این کشور دستور داده‌اند تا در شهر شولان واقع در استان جی لین، تمام اماکن عمومی از جمله اماکن ورزشی، سینماها و کتابخانه‌ها موقتا تعطیل شوند و اگر شرایط تحت کنترل در نیاید، تمام سکنه این شهر قرنطینه شوند.

بنا بر این گزارش‌ها  ۱۱ مورد ابتلا به این ویروس در شهر ۶۷۰ هزار نفری شولان ثبت شده است که  همه مبتلایان از طریق یک زن که شغلش لباس شستن بوده مبتلا شده‌اند.

این فرد ۴۵ ساله که همسر و خواهرها و برخی دیگر از اعضای خانواده را مبتلا کرده گفته است در روزهای اخیر هیچگونه سفری نداشته است.

مقامات چین همچنین روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت اعلام کردند که پنج مورد جدید ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در شهر ووهان، کانون اولیه شیوع ویروس کرونا ثبت شده است.

موارد جدید ابتلا در چین در حالی روز دوشنبه برای دومین روز پیاپی دو رقمی است که بنا به آمار رسمی در جریان موج اولیه شیوع ویروس جدید کرونا ۴۶۳۳ نفر جان خود را از دست دادند.

به گفته مقامات چین در مجموع تست کرونای ۱۷ نفر در فاصله بین روزهای یکشنبه و دوشنبه، ۲۱ـ۲۲ اردیبهشت در سراسر این کشور مثبت بوده است.

از این تعداد ۱۰ نفر در محل زندگی شان به بیماری «کووید ۱۹» مبتلا شدند ولی هفت نفر دیگر افرادی هستند که از خارج وارد چین شده اند.

همچنین مقامات کره جنوبی روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت از ثبت بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا در بیش از یک ماه گذشته خبر دادند.

مبتلایان جدید با مردی ۲۹ ساله مبتلا به کرونا که در اوایل ماه مه به پنج کلوب شبانه سئول در یکی از محله های سئول رفته بود در تماس بوده اند.

مقامات کره جنوبی از همه افرادی که طی دو هفته گذشته به این محله در سئول رفت و آمد داشتند، خواسته اند تا برای انجام تست کرونا به آزمایشگاه ها مراجعه کنند. شهرداری سئول نیز دستور تعطیلی کلوب های شبانه را برای مقابله شیوع ویروس جدید کرونا صادر کرده است.

کره جنوبی در ماه فوریه (بهمن/اسفند) با موج اولیه شیوع این ویروس روبرو شد و تدابیری که سئول برای مقابله با شیوع «کووید ۱۹» اتخاذ کرد، الگویی برای دیگر کشورهای جهان شد.

با ثبت ۳۵ مورد جدید ابتلا به این ویروس در کره جنوبی، شمار مبتلایان در این کشور به ۱۰ هزار و ۹۰۹ نفر رسید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا