ایران

اعتراض در یکی دیگر از روستاهای احواز به بی‌آبی

ساکنان روستای «ام‌الطمیر» احواز به دنبال قطعی مکرر آب اقدام به تجمع اعتراضی کرده و جاده قدیم احواز-محمره (اهواز-خرمشهر) را مسدود کردند.

بر اساس تصاویر و خبرهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اهالی روستای «ام‌الطمیر» احواز در پی بی‌آبی طولانی مدت و همچنین قطعی مکرر آب شامگاه روز جمعه ۶ تیر با برگزاری تجمع و بستن جاده قدیم احواز-محمره (اهواز-خرمشهر) به این وضعیت اعتراض کردند.

در این تجمع، معترضان با قطع کردن درختان کنار جاده و آتش زدن آنها برای ساعاتی مانع تردد خودروها در جاده قدیم احواز-محمره کردند.

این در حالیست که حدود یک ماه پیش در تاریخ سوم خرداد ساکنان روستای غیزانیه احواز که در کنار یکی از بزرگترین میادین نفتی جهان واقع شده نیز در اعتراض به بی‌آبی اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی و بستن جاده احواز-رامهرمز-حمیدیه کرده بودند. این اعتراض با مداخله خشونت‌آمیز نیروی انتظامی و شلیک گلوله ساچمه‌ای همراه بود که بر اساس تصاویر منتشر شده جند تن از معترضان با این گلوله‌ها زخمی شده بودند.

به دنبال این اعتراض، یگان‌هایی از نیروی انتظامی به منطقه اعزام شدند ولی به گفته منابع محلی با وعده فرماندار احواز  مبنی بر حل مشکل آب روستای «ام‌الطمیر» و پا درمیانی بخشداری احواز، مردم معترض پس از ساعاتی جاده قدیم احواز-محمره (احواز-خرمشهر) را باز کرده و به تجمع خود پایان دادند.

منابع محلی گفته‌اند که فرمانداری احواز نیز به معترضان وعده داده برای حل مشکل آب روستای ام اطمیر این خطه، روز شنبه ۷ تیر مذاکراتی با مسئولان شرکت آب و فاضلاب روستایی احواز داشته باشد.

گفتنی‌است، از یک سو صدها روستا در استان احواز با مشکل بی‌آبی و فقدان سیستم آبرسانی دست به گریبانند و از سوی دیگر کیفیت نامناسب و غیر استاندارد آب آشامیدنی شهرهایی مانند احواز، آبادان و محمره در سال‌های گذشته همواره مورد اعتراض مردم این شهرها بوده است.

دو سال پیش نیز مردم محمره برای اعتراض به نبود آب اقدام به تجمع اعتراضی کرده بودند که با دخالت نیروی انتظامی به درگیری و شلیک گلوله از سوی این نیرو  به سوی مردم این شهر منجر شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا