اجتماعیایرانسیاست

افزایش نگرانی‌ها در باره وضعیت ۵ معترض محکوم به اعدام در اصفهان

به گفته فعالان حقوق بشر، تماس ۵ معترض د‌ی‌ماه سال ۹۶ که محکوم به اعدام شده‌اند، با خانواده هایشان قطع شده است و به همین دلیل خانواده‌های آنها نگران هستند.

با قطع تماس ۵ تن از معترضان دی‌ماه ۹۶ که از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده‌ و در زندان مرکزی اصفهان محبوس‌اند و افزایش نگرانی خانواده‌هایشان، فعالان حقوق بشر و همچنین سازمان حقوق بشر ایران نسبت به احتمال «اجرای مخفیانه حکم اعدام» این معترضان هشدار دادند.

خانواده‌های این ۵ معترض دی‌ماه ۹۶، روز چهارشنبه با تجمع مقابل زندان اصفهان و شامگاه چهارشنبه مقابل دادگستری نیکبخت اصفهان، خواهان کسب اطلاع از وضعیت این معترضان زندانی شدند.

خانواده‌های این زندانیان سیاسی می‌گویند، تماس این ۵ معترض از داخل زندان با آنها قطع شده است و اطلاعی از وضعیت این معترضان در داخل زندان در دست نیست.

هرانا در مورد محتوای حکم صادر شده بر علیه این ۵ معترض دی ماه ۹۸ نوشته که، مهدی صالحی، قلعه شاهرخی، محمد بسطامی، مجید نظری کندری، هادی کیانی و عباس محمدی از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اصفهان هرکدام به «۲ بار اعدام و ۵ سال حبس تعزیری» محکوم شدند.

محمدرضا حبیبی، رییس دادگستری اصفهان روز جمعه ۶ تیر، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر اعلام کرده بود به ۸ تن از بازداشت‌شدگان اعترضاتی که در سالهای ۸۸ (جنبش موسوم به سبز)، دی‌ماه ۹۶ و آبان ۹۸ به‌وقوع پیوسته بود، حکم «مفسد فی‌الارض» نهایی شده است.

سه روز پیش دادگستری کل استان اصفهان در اطلاعیه‌ای «قطعی شدن این احکام» را تکذیب کرده و خبر انتشار یافته منتسب به رئیس کل دادگستری استان «مبنی بر قطعی شدن حکم اعدام هشت نفر» از متهمان اعتراضات سال‌های ۹۶ و ۹۸ را توسط برخی «رسانه‌های معاند و فضاسازی آن در شبکه‌های اجتماعی کذب محض» خواند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا