خاورمیانه

انبار مهمات حزب‌الله مورد حمایت ایران در لبنان منفجر شد

رویترز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد روز سه شنبه ۱ شهریور، یک زاغه مهمات متعلق به حزب الله در جنوب لبنان منفجر شد.

رویترز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد روز سه شنبه ۱ شهریور، یک زاغه مهمات متعلق به حزب الله در جنوب لبنان منفجر شد. در اثر این انفجار چندین نفر زخمی شد و شوک جدیدی به سرتاسر کشوری که با عمیق‌ترین بحران سه دهه اخیر خود دست و پنجه نرم می کند، وارد کرد.

این منبع امنیتی به رویترز گفت انفجار زاغه مهمات ناشی از “خطای فنی” بوده است.

این انفجار دهکده عین قانا در جنوب لبنان را لرزاند؛ منطقه ای که حزب‌الله در آن یک کمربند حفاظتی ایجاد کرده است.

این انفجار باعث شده است کشوری که با بدترین بحران خود از زمان جنگ داخلی ۱۹۷۵-۱۹۹۰ دست و پنجه نرم می کند و هنوز در اثر انفجار مهیب در بندر بیروت که دست کم ۱۹۰ نفر را کشته است، با نگرانی‌های تازه‌ای روبرو شود.

از زمان انفجار بیروت در ۴ اوت، چندین آتش سوزی دیگر در بندر و سایر نقاط پایتخت، باعث وحشت در بیروت و سراسر کشور شده است. این در حالی است که سیاست های اقتصادی و به توافق نرسیدن سیاستمداران در مورد نحوه تشکیل دولت جدید لبنان را هر روز به لبه نابودی می‌کشاند.

دولت قبلی پس از انفجار بیروت استعفا داد و به عنوان سرپرست فعالیت می کند. تشکیل کابینه جدید با توجه به اینکه حزب الله و جنبش امل متحد اصلی شیعه این گروه خواستار بدست آوردن وزارت دارایی و برخی دیگر وزارت‌خانه‌ها شده اند، با مشکل روبرو شده است.

یک منبع امنیتی دیگر به رویترز گفت که حزب‌الله در اطراف محل انفجار روز سه شنبه، حدود ۵۰ کیلومتری جنوب بیروت، یک کمربند امنیتی ایجاد کرده و از نزدیک شدن خبرنگاران به منطقه جلوگیری می‌کند.

تا کنون هیچ بیانیه‌ای از طرف حزب الله منتشر نشده است. کانال تلویزیونی المنار این گروه، در پخش خبری گفت که علت انفجار هنوز مشخص نیست.

منابع امنیتی گفتند از وجود چندین مجروح خبر دادن اما آمار این مجروحین را اعلام نکردند.

یک شاهد در نزدیکی روستا گفته که هنگام انفجار آنها احساس کرده‌اند که انگار زمین‌لرزه شده است.

تصاویر از منطقه پخش شده توسط تلویزیون الجدید نشان می داد که  محل نزدیک وقوع انفجار  پر از آوار و سوختگی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا