اجتماعیایرانسیاست

انتقال علیرضا فرشی دیزجیکان از زندان اوین به زندان تهران بزرگ

علیرضا فرشی دیزجیکان، فعال مدنی تورک محبوس در زندان اوین، صبح امروز سه‌شنبه ۱۸ شهریور به زندان تهران بزرگ منتقل شده است.

بر اساس گزارشات رسیده به گروه خبری ای‌ان‌تی، علیرضا فرشی دیزجیکان، فعال مدنی تورک که از تاریخ ۳۱ تیرماه سال جاری در حال سپری کردن دوران محکومیت خویش در زندان اوین است، صبح امروز سه‌شنبه ۱۸ شهریور به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

بر این اساس، آقای فرشی، ساعت ۱۰ صبح امروز سه‌شنبه ۱۸ شهریور از بند ۸ زندان اوین به بند ۱ تیپ ۵ زندان تهران بزرگ منتقل شده است.

این فعال مدنی آذربایجانی عصر امروز سه‌شنبه ۱۸ شهریور طی تماس تلفنی که با خانواده خود داشته، از انتقالش به زندان تهران بزرگ خبر داده است. آقای فرشی هم اکنون همراه با ۱۰ زندانی دیگر در قرنطینه این زندان نگهداری می‌شود.

تراکم جمعیت بالا، عدم رعایت مسائل بهداشتی و نبود اقلام بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کنند آقای فرشی را در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار داده است.

از سوی دیگر، خانواده آقای فرشی دیزجیکان به خاطر رعایت نشدن اصل تفکیک جرایم در زندان تهران بزرگ بیش از پیش نگران سلامتی این فعال مدنی هستند.

«علیرضا فرشی دیزجیکان» به همراه «بهنام شیخی سامانلو» و «حمید منافی نظرلو (نادارلی)» روز ۳۱ تیر ۱۳۹۹ در شهر تهران بازداشت و جهت تحمل محکومیت حبس به زندان اوین منتقل شدند.

پیش‌تر شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تهران با صدور حکمی آقایان «اکبر آزاد، علیرضا فرشی، بهنام شیخی و حمید منافی نادارلی»؛ چهار فعال تورک را به اتهام شرکت در مراسم روز جهانی زبان مادری به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید محکوم کرده بود.

بر اساس اظهارات علیرضا فرشی و بهنام شیخی، در زمان بازداشت بعلت عدم ارائه حکم قانونی، مامورین با مقاومت آقایان فرشی و شیخی مواجه شده اند که در نتیجه بازداشت این دو فعال با ضرب و شتم شدید همراه بوده است.

این فعالین سیاسی-مدنی تورک در اعتراض به وضعیت وخیم زندان اوین در رابطه با شیوع کرونا و ندادن مرخصی همراه با سایر زندانیان سیاسی محبوس در این زندان دست به تحصن زده بودند.

روز دوشنبه ۲۰ مرداد، در پی بروز علائم کرونا در بین زندانیان بند ٨ زندان اوین، ۲۷ تن از زندانیان سیاسی در این بند با تحصن و بست نشینی در حیاط این زندان خواستار رسیدگی فوری به شرایط پیش آمده در این اندرزگاه شدند.

پس از آن، روز یکشنبه ۲۶مردادماه در تماس های جداگانه‌ای که با خانواده‌هایشان داشته‌اند از تغییر بندهایشان خبر داده بودند.

بر این اساس، حمید منافی نظرلو به سالن ۸ بند ۸؛ بهنام شیخی سامانلو به بند ۴ و علیرضا فرشی دیزج‌یکان نیز به سالن ۹ بند ۸ منتقل شده‌ بودند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا