اجتماعیایراندانش و فن آوریسیاست

وزیر ارتباطات ایران خواستار رفع فیلتر توییتر شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمهوری اسلامی ایران از درخواست وزارتخانه متبوعش برای رفع فیلتر شبکه اجتماعی توییتر خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز سکشنبه ۱۹ مرداد با طرح این درخواست گفت «این موضوع جزو حوزه‌هایی است که مربوط به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است اما تاکنون در دستور کار قرار نگرفته است.»

شبکه اجتماعی توییتر از سال ۱۳۸۸ فیلتر شده در حالی که بسیاری از مسوولان جمهوری اسلامی از جمله علی خامنه‌ای رهبر این حکومت هم در این شبکه اجتماعی حساب کاربری دارند، اما این موضوع به نتیجه قطعی نرسیده و فیلترینگ توییتر هم با گذشت ۱۰ سال همچنان پابرجاست.

به گزارش ایسنا، تصمیم‌گیری درباره فیلتر یا رفع فیلتر یک شبکه اجتماعی یا انواع دیگر اپلیکیشن‌ها در حیطه اختیارات شورای عالی فضای مجازی و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسات حق رای دارد اما به‌تنهایی تصمیم‌گیرنده نیست.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از همان ابتدای وزارت خود، وعده‌هایی برای رفع فیلتر این شبکه اجتماعی داده بود.

آقای آذری جهرمی در تاریخ ۷ بهمن سال ۱۳۹۶ گفته بود که «فعالیت توییتر در ایران ممنوع است اما فعالیت ایرانی ها در آن ممنوعیتی ندارد.»

فیلترینگ توییتر در سال ۸۸ با رای دادگاه صورت گرفته و معاون دادستانی کشور اعلام کرده که، درخواست وزیر ارتباطات دائر بر طرح موضوع رفع فیلتر توئیتر در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درخواستی غیرقانونی و خلاف مبانی حقوقی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا