آذربایجانایرانسیاست

بازگشت جعفر اسمعیل‌زاده به زندان و احضار فرزند او میلاد، به اداره اطلاعات

جعفر اسمعیل‌زاده فعال مدنی آذربایجانی برای تحمل باقی‌مانده دوران حبس خود به زندان تبریز برگشته و همزمان فرزند او میلاد، به اداره اطلاعات احضار شده است.

بر اساس گزارشات رسیده، جعفر اسمعیل‌زاده بیشک فعال مدنی آذربایجانی امروز شنبه ۲۵ مرداد برای تحمل باقی‌مانده دوران حبس خود به زندان تبریز بازگشته و همزمان فرزند او میلاد اسمعیل‌زاده بیشک دیگر فعال مدنی آذربایجانی به اداره اطلاعات تبریز احضار شده است.

این فعالین مدنی پیش‌تر در تاریخ ۱۸ خرداد ۹۹، پس از حضور در واحد اجرای احکام شهرستان تبریز بازداشت و جهت تحمل مدت محکومیت خود راهی زندان تبریز شده بودند.

جعفر و میلاد اسمعیل زاده بیشک در تاریخ ۸ خردادماه ۹۸ توسط نیروهای اطلاعات سپاه تبریز بازداشت و پس از ۵ روز هر کدام با تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بودند.

این شهروندان نهایتا توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب تبریز از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق پخش اعلامیه و تراکت و نوشتن مطالب مخالف نظام روی تابلو برخی اماکن و عکسبرداری و انتشار آن در فضای مجازی» هر یک به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

این حکم توسط شعبه ۳ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان‌شرقی عینا تایید و به آنان ابلاغ شده بود.

جعفر اسمعیل زاده داور و مربی رسمی فدراسیون در رشته ورزشی رزمی کیک بوکس است و میلاد اسمعیل زاده نیز دارای مدال قهرمانی کشوری و بین المللی در این رشته ورزشی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا