اجتماعیایرانسیاست

بهنام‌ شیخی و حمید منافی‌ از زندان اوین به مرخصی اعزام‌ شدند

بهنام شیخی سامانلو و حمید منافی نادارلی‌، زندانیان سیاسی تورک محبوس در زندان اوین، امروز چهارشنبه ۱ اردیبهشت از این زندان‌ به مدت ۲۰ روز به مرخصی اعزام‌ شدند.

بهنام شیخی سامانلو و حمید منافی نادارلی‌، زندانیان سیاسی تورک محبوس در زندان اوین، امروز چهارشنبه ۱ اردیبهشت از این زندان‌ به مدت ۲۰ روز به مرخصی اعزام‌ شدند.

این مرخصی در راستای بخشنامه جدید قوه قضاییه در مورد پیک چهارم ویروس کرونا‌ و کاهش تراکم زندان‌های ایران صورت گرفته است.

بهنام شیخی سامانلو»، «حمید منافی نظرلو» و «علیرضا فرشی دیزج‌یکان» در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۹۹ در شهر تهران با ضرب و شتم بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شدند.

علیرضا فرشی روز شنبه ۲۸ فروردین در تماس با نزدیکان خود گفته است، در ۱۶ فروردین ابلاغیه‌ای از طرف دادیار ناظر بر زندان دریافت کرده که بایستی از ۲۰ اسفند گذشته با تودیع وثیقه به مرخصی اعزام می شده ولی بنا به دلایل نامعلوم این ابلاغیه یک ماه پس از تاریخ صدور بدست وی رسیده و هنوز هم اجرایی نشده است.

در دو هفته گذشته با پیگیری‌های وکیل و نزدیکان آقای فرشی و اعتراض به تعلل پیش‌آمده، هرچند مجددا با درخواست مرخصی برای این فعال آذربایجانی با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومان موافقت شده ولی علی رغم تامین قرار صادره، مسئولین قضایی زندان بنا به آنچه آن را »مخالفت نهادهای امنیتی» عنوان می‌کنند از پذیرش وثیقه امتناع و مانع آزادی موقت وی می‌شوند.

بهنام شیخی سامانلو»، «حمید منافی نظرلو» و «علیرضا فرشی دیزج‌یکان» در اسفندماه سال ۱۳۹۲ به اتهام شرکت در مراسم زبان مادری به همراه اکبر آزاد  بازداشت و پس از آن در سال ۱۳۹۵ توسط دادگاه انقلاب بهارستان به ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به ازنا از توابع استان لرستان محکوم شده بودند.

پس از اعتراض این فعالین به حکم صادره که از بابت اتهام «مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور» صادر شده بود، از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تهران به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید کاهش یافت.

با انتشار گزارش هایی مبنی بر ابتلای برخی از زندانیان اوین نگرانیها از وضعیت فعالین محبوس آذربایجانی همچون‌ سیامک‌ میرزایی، توحید امیر امینی و دیگر زندانیان عقیدتی‌ افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا