ایران

حضور سامانه‌های پدافندهوایی در شرق تهران پس از انفجار پایگاه موشکی مخفی سپاه

گزارش‌ها حاکی از حضور سامانه‌های پدافند هوایی در کوه‌های اطراف منطقه سرخه‌حصار، نزدیک «خجیر » که سال گذشته حادثه انفجار تأسیسات موشکی رخ داده بود، است.

گزارش‌ها حاکی از حضور سامانه‌های پدافند هوایی در کوه‌های اطراف منطقه سرخه‌حصار، نزدیک «خجیر» که سال گذشته حادثه انفجار تأسیسات موشکی رخ داده بود، است.

در اطراف روستای تورکمن‌ده در چند کیلومتری پارک سرخه‌حصار، حضور سامانه‌های پدافند هوایی گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، به دلیل وجود سامانه‌های پدافندی و تجهیزات مخابراتی و ماهواره‌ای در این منطقه، ورود و خروج ساکنان به شدت تحت کنترل است.

همچنین، تصاویر ماهواره ای که روز پنجشنبه ۸ مهر از سوی ایمیج ست‌ منتشر شده، نشان می‌دهد مکانی که چند روز پیش در آن آتش‌سوزی رخ داده و ۲ تن از اعضای سپاه پاسداران کشته شده بودند و سپاه از آن به عنوان “مرکز تحقیقات” خودکفایی یاد کرده بود، محل ذخیره موشک برای سپاه پاسداران است.

همچنین بخوانید: تصاویر ماهواره‌ای پس از انفجار یک «مرکز موشکی مخفی سپاه» منتشر شد

پیشتر جزئیات یک سایت هسته‌ای جدید جمهوری اسلامی در سرخه‌حصار افشا شده بود.

سال ۹۹  انفجاری مهیب در منطقه پارچین تهران روی داد که مقامات جمهوری اسلامی از آن به عنوان «حادثه» ای که در نتیجۀ نشست گاز به وجود آمده بود، یاد کردند ولی اسوشیتدپرس  به نقل از تحلیلگران گفت که محل انفجار پارچین نبوده است بلکه محل ذخیره گاز در نزدیکی تاسیسات موشکی خجیر است.

آسوشیتدپرس همچنین به نقل از فابین هینتس، پژوهشگر مرکز جیمز مارتین برای تحقیقات منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در کالیفرنیا نوشت: «به نظر می‌رسد که انفجار در مجموعه گروه صنعتی شهید باکری رخ داده است که مسئول تولید سوخت جامد موشک است.»

مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی مستقر در واشنگتن، خجیر را به‌عنوان «محل تونل‌های بی‌شماری» معرفی می‌کند که برخی از تونل‌ها مشکوک به «مونتاژ و ساخت سلاح» هستند.

همچنین بخوانید: تصاویر ماهواره‌ای از انفجار پارچین شائبه‌های تازه‌ای را برانگیخته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا