اجتماعیایرانسیاست

دادگاه انقلاب ایران روح‌الله زم، مدیر آمدنیوز را به اعدام محکوم کرد

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی از صدور حکم اعدام برای روح‌الله زم، بنیان‌گذار وبسایت و کانال تلگرامی «آمدنیوز» خبر داد.

سخنگوی قوه قضائیه که این خبر را امروز سه‌شنبه ۱۰ تیر ماه اعلام کرد، بر اساس حکم صادر شده، دادگاه ١٣ مورد از عناوین اتهامات را از مصادیق «افساد فی‌الارض» دانسته است.

آقای اسماعیلی افزود، این حکم غیرقطعی و قابل فرجام‌خواهی است و در صورت فرجام‌خواهی از سوی آقای زم، رای دیوان عالی کشور تعیین‌کننده خواهد بود.

وی افزود: «[دادگاه] چند مورد دیگر که در زمره مصادیق افساد فی الارض نبوده را مجازات حبس تعیین کرده است.»

روح‌الله زم، مدیر کانال‌های آمدنیوز و صدای مردم، به «جاسوسی به نفع سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و فرانسه»، «توهین به مقدسات اسلام و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر انقلاب» و فعالیت‌هایی که هدف آن «برهم زدن امنیت ایران» بوده، متهم شده است.

مسئولان حکومت ایران روح‌الله زم و کانال تلگرامی «آمدنیوز» را متهم کرده‌اند که به ویژه در جریان اعتراض‌های دی‌ماه ۹۶، مردم را به خشونت تشویق می‌کرده است.

این اعتراضات در حدود ۱۰۰ شهر ایران برگزار شد که بر اساس گزارشات رسمی بیش از ۳۰ نفر کشته شد.

ریاست دادگاه آقای زم بر عهده ابوالقاسم صلواتی بوده که به گفته فعالان حقوق بشر رابطه‌ای تنگاتنگ با نهادهای امنیتی دارد و متهم است حقوق زندانیان را به‌طور مکرر زیر پا گذاشته است.

روح‌الله زم پناهنده فرانسه بود و سپاه پاسداران ۲۲ مهر پارسال خبر بازداشت و انتقال وی از اعراق به ایران را اعلام کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا