جهان

سفیر آمریکا در کره‌جنوبی پس از ماه‌ها مناقشه سبیل‌ خود را تراشید

هری هریس، سفیر ایالات متحده در کره جنوبی، سبیل های خود را به دلیل گرمای زیاد در این کشور و عرق کردن به خاطر ماسک کووید-۱۹، تراشید.

سفیر آمریکا در کره جنوبی که فرزند یک مادر ژاپنی و پدر آمریکایی است، به خاطر سبیلش که یادآور رهبران سابق استعمار ژاپن بود، به شدت مورد انتقاد فعالان سیاسی قرار می‌گرفت.

سفیر آمریکا به یک آرایشگاه در سئول رفته و تصاویر خود را که سبیلش تراشیده شده بود، در توییتر به اشتراک گذاشت. این دیپلمات با بیان اینکه ماسک و سبیل او را بسیار گرم و کلافه کرده است ، گفت: “سالهاست چهره ام را بدون سبیل ندیده ام. حالا احساس می کنم خیلی خنک‌تر شده ام.”

در اوایل سال ۲۰۲۰ ، سبیل سفیر مورد انتقاد شدید قرار گرفت و برخی سیاستمداران و فعالان آن را بین سالهای ۴۵ـ۱۹۱۰  با مقامات ژاپنی در این کشور مقایسه كرده بودند. این تاریخ، تاریخ پررنج کره در دوران جنگ جهانی دوم و اشغال این کشور از سوی ژاپن می‌باشد.

تا جایی که دسامبر سال گذشته، روزنامه تایمز کره نوشته بود: «سبیل آقای هریس آخرین نمونه از بی‌احترامی آمریکا و حتی تهدید نسبت به کره است.»

تنش های اخیر بین ایالات متحده و متحد آن کره جنوبی، انتقادها بر علیه سفیر را نیز بیشتر کرده بود. ایالات متحده از رویکرد کره جنوبی که به دنبال احیای روابط اقتصادی با کره شمالی است، حمایت نکرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا