خاورمیانه

پایگاه التاجی عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است مورد اصابت کاتیوشا قرار گرفت

به گزارش رسانه‌های عربی پایگاه التاجی در شمال بغداد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی در آن حضور دارند شامگاه دوشنبه هدف اصابت چند موشک کاتیوشا قرار گرفت.

هنوز هیچ مقام رسمی عراقی یا آمریکایی این خبر را تایید نکرده است اما برخی رسانه‌های عراقی، از جمله الحدث و السومریه، به نقل از «یک منبع امنیتی» گزارش داده‌اند تعداد موشک‌ها چهار فروند بوده و «تاکنون گزارشی از تلفات دریافت نشده است».

برخی دیگر از رسانه‌های عراقی گزارش‌های متفاوتی منتشر کرده و تعداد موشک‌ها را سه تا پنج فروند ذکر کرده‌اند.

همچنین برخی وبسایت‌های عربی می‌گویند گروه نوظهور «عصبة السائرین» که جزو گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی به شمار می‌رود، مسئولیت شلیک این موشک‌ها را برعهده گرفته است.

این خبر یک روز پس از آن منتشر می‌شود که انفجارهایی در پایگاه حشد الشعبی در جنوب بغداد، موسوم به پایگاه «الصقر»، روی داد. برخی شبه‌نظامیان گفتند این انفجارها در پی حمله آمریکا روی داد؛ با این حال وزارت کشور عراق علت انفجارهای یکشنبه‌شب را «بالا رفتن دمای هوا» و «وقوع آتش‌سوزی در کاروان‌های دارای تجهیزات قدیمی» ذکر کرد.

پایگاه التاجی ماه گذشته نیز هدف حمله‌ای کوچک قرار گرفت. آن حمله تلفاتی در بر نداشت اما باعث افزایش تمهیدات امنیتی برای حفاظت از این مرکز شد.

این پایگاه همچنین ۲۲ اسفند سال گذشته نیز مورد حمله قرار گرفت و به کشته شدن سه پرسنل ائتلاف تحت رهبری آمریکا منجر شد.

ایالات متحده حملاتی را که به پایگاه‌های خود در عراق صورت می‌گیرد به جمهوری اسلامی ایران و سپاه قدس نسبت می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا