اجتماعیایرانسیاست

عبدالحمید میربلوچ‌ زهی، زندانی سیاسی بلوچ اعدام شد

مصطفی نیلی، وکیل مدافع عبدالحمید میربلوچ ‌زهی زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی زاهدان روز شنبه ۶ دی ۹۹ اعلام کرد که موکلش اعدام شد.

مصطفی نیلی، وکیل مدافع این زندانی سیاسی بلوچ با اعلام این خبر در حساب کاربری خود در توییتر، نوشت: «متاسفانه در تماس با خانواده حمید میربلوچ ‌زهی متوجه شدم که حکم اعدام وی اجرا شده است. شرمنده خانواده وی شدم که نتوانستم هیچ کاری انجام دهم.»

این زندانی سیاسی بلوچ در حالی اعدام شد که درخواست اعاده دادرسی به پرونده وی توسط مصطفی نیلی در دبیرخانه دیوان عالی کشور ثبت شده است.

عبدالحمید میربلوچ زهی، زندانی سیاسی بلوچ روز پنجشنبه ۴ دی ماه ۹۹، در تماس تلفنی با خانواده خود از آنها خواست که برای آخرین ملاقات پیش از اجرای حکم اعدام به زندان زاهدان مراجعه کنند.

همچنین بخوانید: انتقال عبدالحمید میربلوچ زهی به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام

عبدالحمید میربلوچ زهی، در تاریخ ۷ آذر ماه ۹۴، پس از یورش چندین مامور اداره اطلاعات زاهدان به منزل شخصی‌اش در شهرستان ایرانشهر بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان منتقل شد.

این بازداشت در حالی صورت گرفت که ماموران اداره اطلاعات خانواده وی را هم مورد ضرب و شتم قرار دادند.

عبدالحمید میربلوچ زهی پیش‌تر به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود ولی پس از اعتراض به این حکم و ارجاع پرونده به شعبه هم عرض در دادگاه انقلاب زاهدان در جلسه دادرسی مجدد به تاریخ ۷ مهر ماه ۱۳۹۷، توسط شعبه دادگاه انقلاب زاهدان به اعدام با اتهام محاربه تغییر کرد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا