آذربایجانایرانسلامتی و زندگی

ابتلای ۱۲ درصد پرستاران به کرونا در بیمارستانهای زنجان

کارشناس مسئول دفتر پرستاری زنجان گفت: در هر یک از بیمارستان‌های استان حدود ۱۰ الی ۱۲ درصد از پرستاران درگیر کرونا شده‌اند، به ‌طوری‌ که امروز با کمبود نیروی پرستاری مواجه هستیم.

ناهید کامکار با بیان اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان پیش از شروع بحران کرونا نیز دچار کمبود نیروی پرستاری در استان بوده اظهار کرد: با شیوع بحران کرونا در استان، بیش از پیش شاهد کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان‌های استان هستیم.

خانم کامکار گفت در حال حاضر نیروی پرستاری مشغول در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های استان با شیفت‌های کاری زیاد و بدون استفاده از مرخصی همچنان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

او با بیان اینکه در هر یک از بیمارستان‌های استان حدود ۱۰ الی ۱۲ درصد از پرستاران درگیر بیماری کرونا شده‌اند، خاطرنشان کرد: پرداخت معوقه‌های پرستاران در استان همانند سایر استان‌های کشور بوده که این کمبود اعتبارات باید از طریق وزارت بهداشت و درمان و نیز دریافت به‌موقع مطالبات از سازمان‌های بیمه‌ای رفع شود.

این مقام استانی در حالی خبر از کمبود نیروهای پرستاری می‌دهد که از زمان شروع شیوع کرونا در ایران به‌طور مستمر گزارشاتی از اخراج کادر درمان و پرستاران منتشر می‌شود. تا جایی که این پرستاران در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه خود و همچنین قراردادهای ۸۹ روزه تجمعات اعتراضی نیز برگزار کردند که در مواقعی با برخورد خشونت‌آمیز نیروی انتظامی و بازداشت آنان همراه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا