اقتصادایران

فعالیت مرزی ایران و ترکیه از مرز بازرگان از سر گرفته شد

رئیس کمیسیون همکاری های اقتصادی مشترک ایران و ترکیه و مقامات گمرک بازرگان از بازگشایی و به حالت عادی بازگشتن گمرک بازرگان خبر دادند.

محمود واعظی، رئیس کمیسیون همکاری های اقتصادی مشترک ایران و ترکیه و همچنین روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک از شروع به کار گمرک بازرگان از صبح امروز پنجشنبه ۱۵ خرداد، خبر دادند.

براساس این گزارش،  وزارت تجارت ترکیه، پس از رایزنی های مقامات ایران، ترکیه  و عراق در خصوص تبادلات تجاری، روز گذشته رخسار پکجان، وزیر تجارت ترکیه اعلام کرد که گمرک بازرگان در مرز ایران و گمرک هابور در مرز عراق به زودی بازگشایی خواهند شد و با توجه به بازگشایی این مرزها تبادلات تجاری و کالایی سه کشور، به شکل قابل توجهی افزایش خواهند یافت.

خانم پکجان روز گذشته در گفت وگو با یک شبکه تلویزیونی ترکیه ای، از بازگشت سطح مناسبات و مبادلات تجاری سه کشور، به وضعیت پیش از شیوع بیماری کرونا، اظهار امیدواری کرده بود.

روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک نیز گفت از ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز، به وقت ایران با اجرای پروتکل های بهداشتی، کامیون های ایرانی و ترکیه ای برای تعاملات تجاری از مرز های دو کشور، اجازه تردد پیدا می کنند.

آقای لطیفی همچنین اظهار داشت همزمان با بازگشایی مرز بازرگان، ملاقات مرزی بین مدیران گمرک بازرگان و گوربولاغ ترکیه برای اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی و سرعت بخشی برای عبور محموله های تجاری برگزار می شود.

آن‌طور که بر می‌آید بازگشایی مرزها فعلا در قالب تردد کامیون‌ها محقق شده و خبری که مبنی بر از سرگیری تردد مسافران نیز باشد اعلام نشده است.

ترکیه از سوم اسفند مرز های خود را به روی کامیون های ایرانی به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع کرده بوده.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا