ایرانسلامتی و زندگی

مینو محرز: اوضاع کرونا حتی از اسفند و فروردین هم بدتر شده است

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: «میزان بیمار بسیار زیاده شده است و بیمارستان‌ها پر شده‌اند. اوضاع بیماری حتی از اسفند و فروردین هم بدتر شده است.»

مینو محرز، روز شنبه ۵ مهرماه در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه در موج سوم شیوع کرونا در ایران «قدرت سرایت ویروس کرونا خیلی بیشتر شده است»، افزود این «باعث شده که تعداد بسیار زیادی بیمار مراجعه کنند که تعداد زیادی از آنها هم نیازمند بستری هستند.»

او هشدار داد «اگر وضع به همین منوال پیش رود، ویروس‌های فصلی دیگر هم به بیماری کووید-۱۹ اضافه می‌شوند.»

 عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا بدون اشاره به مراسم محرم و بازگشایی حضوری مدارس دلیل این افزایش را «تجمعات و عدم رعایت ها» عنوان کرد.

پیش از برگزاری مراسم محرم و بازگشایی حضوری مدارس کارشناسان، حتی خانم محرز نسبت به عواقب آن هشدار داده بودند.

مینو محرز گفته بود که پرتکل‌های به اصطلاح بهداشتی که برای برگزاری مراسم محرم در نظر گرفته شده به هیچ وجه ضمانت جلوگیری از شیوع گسترده کرونا را نمی‌دهد و بازگشایی مدارس اشتباه بود.

به گفته خانم محرز «در حال حاضر کووید-۱۹ در کشور به اوج خود رسیده و تقریبا همه جای کشور قرمز است و به اوج موج سوم بیماری در کشور رسیده‌ایم.»

گفتنی‌ست، پس از آغاز موج سوم شیوع کرونا در ایران که نسبت به دو موج‌ قبلی شدیدتر گزارش می‌شود، مقامات ایران برای هدایت اذهان عمومی از دلایل اصلی این شیوع، سفرهای برون‌شهری را عامل این شیوع معرفی کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا