ایرانسلامتی و زندگی

مینو محرز: به عنوان یکی از اعضای کادر درمان واکسن روسی را تزریق نمی‌کنم

مینو محرز، عضو ستاد مقابله با کرونا گفت، به هیچ عنوان از انتخاب واکسن روسی راضی نیستم «زیرا تاکنون هیچ اطلاعاتی از این واکسن منتشر نشده است.»

مقامات جمهوری اسلامی ایران درحالی خبر از واردات واکسن روسی کرونا تا پیش از ۲۲ بهمن می‌دهند که مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا امروز پنجشنبه ۹ بهمن گفت: «تهیه واکسن کرونای روسی توسط دولت از شانس بد مردم ایران است. به هیچ عنوان از این انتخاب راضی نیستم زیرا تاکنون هیچ اطلاعاتی از این واکسن منتشر نشده است.»

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص بیماری‌های عفونی بر این نکته تأکید کرد که «واکسن کرونا باید دارای استاندارد‌های جهانی باشد».

خانم محرز افزود: «معلوم نیست از چه زمانی تاکنون سازمان غذا و داروی کشور جزو منابع بین‌المللی شده‌! این سازمان زمانی می‌تواند واکسنی را تایید کند که پیش از آن، مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته باشد.»

همچنین بخوانید: مینو محرز: همه دکان‌هایی که در کشور برای درمان کرونا بازشده، بی‌خودی است

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، در حالی که مقامات ایران پس از اعلام ممنوعیت واکسن کرونای آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی از سوی علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در تهیه این واکسن عقب افتاده بودند، با فرار رسیدن ۲۲ بهمن و دهه موسوم به «فجر» و برای برگزاری آن از روسیه واکسن کرونای تایید نشده وارد خواهد کرد.

گفتنی است که امروز پنجشنبه ۹ بهمن‌ماه سازمان غذا و داروی ایران اعلام کرد که مجوز «مصرف اضطراری» واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه در ایران صادر شد.

همچنین بخوانید: مینو محرز: بازگشایی حضوری مدارس اشتباه بود، خیلی از استان ها قبول نکردند و از دستور وزیر سرپیچی کرده‌اند

همچنین بخوانید: سرنوشت نامعلوم یک میلیارد یورو در ایران که برای مقابله با کرونا اختصاص یافته بود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا