ایرانسلامتی و زندگی

نظام‌پزشکی ایران نگرانی خود را در باره «انتخاب، تائید و خرید واکسن روسی» ابراز داشت

اعضای مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران خرید واکسن روسی اسپوتنیک‌وی از این کشور را غیرموجه و خطر آفرین دانستند.

تعداد ۹۸ تن از این اعضا در نامه خود اعلام کردند: «خرید این واکسن که تاییدیه های حداقلی جهانی را طی نکرده و اثربخشی و بی‌خطربودن آن در کشور تولید کننده نیز با ابهام و اعتراض مواجه است را به دلایل زیر غیرموجه و خطرآفرین می‌دانیم.»

امضا کنندگان از «دلایل غیر موجه و حطرآفرین» واکسن روسی این موارد اعلام شده است:

«الف: اطلاعات شفافی از مراحل تحقیق و ساخت واکسن اسپوتنیک‌وی در دسترس نیست.

ب: واکسن اسپوتنیک‌وی توسط هیچ یک از منابع معتبر جهانی تایید نشده است و اثر بخشی و بی خطری آن توسط مجامع جهانی و حتی شخصیت‌های علمی ستاد کرونا مورد تشکیک قرار گرفته است.

ج: مدارک و مستندات و دلایل تایید این واکسن دراختیارصاحب‌نظران جامعه پزشکی قرارنگرفته است.»

گفتنی است مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا نیز روز پنجشنبه ۹ بهمن گفت: «تهیه واکسن کرونای روسی توسط دولت از شانس بد مردم ایران است. به هیچ عنوان از این انتخاب راضی نیستم زیرا تاکنون هیچ اطلاعاتی از این واکسن منتشر نشده است.»

همچنین بخوانید: مینو محرز: به عنوان یکی از اعضای کادر درمان واکسن روسی را تزریق نمی‌کنم

در واکنش به اظهارات خانم محرز، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو روز شنبه گفت: «ایشان شأنی برای ارزیابی واکسن‌های دیگر ندارند.»

همچنین، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران نیز روز گذشته گفت که او نیز از واکسن روسی «اسپوتنیک وی» نخواهد زد.

همچنین بخوانید: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: «معلوم است که واکسن روسی نمی‌زنم»

همچنین بخوانید: خامنه‌ای استفاده واکسن کرونای آمریکایی و انگلیسی را ممنوع کرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا