جهانسیاست

هشدار «کرفت» به چین و روسیه در باره وتوی قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، با اشاره به حمایت ایران از تروریسم، به چین و روسیه در باره وتوی احتمالی قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران هشدار داد.

«کلی کرفت» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد با اشاره به حمایت ایران از تروریسم، به چین و روسیه در باره وتوی احتمالی قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران هشدار داد.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد گفت که چین و روسیه در صورت وتوی این قطعنامه، شریک اقدام‌های ایران خواهند بود.

خانم کرفت افزود که ایالات متحده امیدوار است روسیه و چین «اهمیت صلح در خاورمیانه را درک کنند»، اگرچه به باور او، این دو کشور تلاش می‌کنند در خارج از مرزهای خود ایجاد هرج و مرج و جنگ بکنند.

وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری روز چهارشنبه ۱۵ مرداد خود گفت ایالات متحده هفته آینده قطعنامه‌ای را برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به شورای امنیت ارائه خواهد داد.

آقای پومپئو در نشست خبری گفت که ماموریت شورای امنیت سازمان ملل حفظ صلح و امنیت بین‌المللی است و در صورتی که این شورا اجازه خرید و فروش آزادانه سلاح را به حکومت شماره یک حامی تروریسم بدهد، کاملا این ماموریت خود را به سخره گرفته خواهد بود.

گفته می‌شود طرح این پیش‌نویس کمابیش شبیه به همان پیش‌نویسی است که آمریکا در ماه ژوئن به شورای امنیت عرضه کرده بود. روسیه و چین از هم اکنون اعلام کرده‌اند به این پیش‌نویس رای منفی خواهند داد.

آقای پومپئو تاکید کرده که چه از این طریق و چه از طرق دیگر، مطمئنیم که تحریم تسلیحاتی ایران، تمدید خواهد شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا