جهان

چین برنامه کار اجباری جمعی در تبت را نیز به شدت گسترش می دهد

رویترز در گزارشی که امروز سه شنبه اول مهر منتشر کرده، فاش کرد که پکن برای انتقال جمعی روستاییان از تبت به سایر مناطق چین "سهمیه" تعیین کرده است.

چین تعداد کثیری از کارگران روستایی تبتی را از منطقه خود خارج کرده و به مراکز آموزشی به سبک نظامی که اخیراً ساخته است، منتقل و آنها را به کارگران کارخانه تبدیل می کند. این نشان دهنده همان برنامه در منطقه ترکستان‌شرقی (سین‌کیانگ) است که گروه های مدافع حقوق بشری را به کار اجباری وادار می کنند.

رویترز در گزارشی که امروز سه شنبه اول مهر منتشر کرده، فاش کرد که پکن، که به دلیل سیاستهای سرکوبگرانه خود علیه ترکهای اویغور مورد انتقاد جامعه جهانی قرار دارد، برای انتقال جمعی روستاییان از تبت به سایر مناطق چین “سهمیه” تعیین کرده است.

بر اساس بیش از صد گزارش رسانه دولتی، اسناد و مدارک ادارات دولتی در تبت، و درخواست خرید منتشر شده بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰، چین در حال انتقال تعداد کثیری از روستاییان تبت از مناطق خود به سایر نقاط چین، برای تبدیل آنها به کارگران کارخانجات خود در مراکز آموزش به سبک نظامی تازه ساخته شده خود است.

هدف “سهمیه” تبدیل روستاییان به كارگران وفادار به صنعت كشور است
به گفته رویترز، دولت چین، اقدامات مشابه برنامه کار اجباری را که در منطقه ترکستان‌شرقی اجرا می کند، در تبت آغاز کرده است. هدف از آن، تبدیل روستاییان به كارگران وفادار به صنعت كشور است.

در اطلاعیه ای که ماه گذشته در وب سایت دولت منطقه ای تبت قرار گرفت، بیان شد كه در هفت ماه اول سال ۲۰۲۰، بیش از نیم میلیون نفر -تقریباً ۱۵ درصد از جمعیت منطقه- تحت پروژه‌ای که از آن به عنوان آموزش یاد کرده، تعلیم دیده اند.

گفته می شود که این افراد بعداً در کارهایی مانند تولید پارچه، ساخت و ساز و کشاورزی به کار گرفته می‌شوند.

“خشن‌ترین، آشکارترین و هدفمندترین حمله ای که از زمان انقلاب فرهنگی دیده ایم”
آدریان زنز، پژوهشگر مسائل تبت و ترکستان‌شرقی، در مورد یافته های مربوط به برنامه چین گفت: “این برنامه از نظر من تقریباً خشن‌ترین، آشکارترین و هدفمندترین حمله‌ای است که ما از انقلاب فرهنگی ۱۹۶۶-۱۹۷۶ به بعد بر علیه زندگی سنتی تبتی‌ها مشاهده می‌کنیم.”

وزارت امور خارجه چین مدعی شده که چین کشوری حاکم بر قانون است و کارگران داوطلب می شوند.

وزارت امور خارجه چین در خصوص این گزارش اعلام کرد: “امیدواریم جامعه جهانی درست را از نادرست تشخیص دهد، به واقعیت ها احترام بگذارد و فریب دروغ را نخورد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا