خاورمیانه

کشته شدن نظامیان ارشد عراق توسط پهپادهای ترکیه؛ عراق دیدار حلوصی آکار را لغو کرد

ارتش عراق اعلام کرد، در عملیات پهپادهای مسلح ترکیه به شمال عراق دو عضو ارشد ارتش این کشور بر اثر این حملات کشته شدند.

پس از کشته شدن دو نظامی ارشد ارتش عراق در حمله پهپادی روز سه‌شنبه ۲۱ مرداد ارتش ترکیه به مواضع گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» در شمال عراق -که منجر به تنش در روابط دو کشور شد- بغداد، سفر حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه به این کشور را لغو کرد.

بیان شده که اعضای ارتش عراق در یک خودروی در حال حرکت در شهرستان سوران واقع در منطقه سیدکان در شمال عراق مورد هدف قرار گرفته است که راننده این خودرو نیز به همراه ۲ نظامی ارشد در این حمله جان خود را از دست دادند.

به گزارش رسانه‌های ترکیه، یک مقام محلی اما گفته است که نظامیان عراقی که مورد اصابت قرار گرفته‌اند، پیش از آن با اعضای پ‌ک‌ک ملاقات کرده‌اند.

با این حال، این مقام محلی مدعی شده که دیدار نظامیان عراقی با اعضای «پ‌ک‌ک» پس از درگیری‌ای که صبح همان روز بین ارتش عراق و این گروه مسلح روی داده، انجام شده و هدف آن کاهش تنش بوده است.

این برای اولین بار است که در عملیات ترکیه علیه پ‌ک‌ک در شمال عراق، نظامیان ارتش عراق کشته می‌شوند.

بغداد این را به عنوان «حمله‌ای علنی از سوی ترکیه با استفاده از هواپیماهای بدو سرنشین مسلح» ارزیابی کرده است.

در همین حال، مقامات عراقی سفر حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه به بغداد را لغو کردند. در بیانیه وزارت امور خارجه عراق آمده است كه «بغداد دیداری که برای روز پنجشنبه برنامه ریزی شده بود را لغو كرده است.»

در این دیدار قرار بود که آقای آکار ابتدا از بغداد و سپس از اربیل دیدار کند.

همچنین گزارش شده است که سفیر ترکیه در بغداد دوباره به وزارت امور خارجه عراق احضار شده است. این سومین احضار سفیر ترکیه از سوی وزارت امور خارجه عراق طی ماه ژوئن است.

ریاست جمهوری عراق نیز در بیانیه ای با محکوم کردن عملیات ارتش ترکیه در خاک خود بر علیه گروه تروریستی پ‌ک‌ک، خواستار توقف این عملیات در خاک عراق شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا